Actualitate
Guvernul vrea să interzică autostopul
Guvernul planuieşte să interzică autostopul prin lege pentru că această practică ar avea un impact negativ major asupra firmelor de transport şi asupra circulaţiei rutiere, dar nu în ultimul rând şi asupra veniturilor colectate la bugetul de stat.
Guvernul vrea să interzică autostopulProiectul de de Ordonanţă de urgenţă propus de Ministerul Transportului are însă mai multe hibe.
Executivul nu face distincţie între cei care au făcut un adevărat business din transportul de persoane fără forme legale şi cei care iau ocazional, cu autoturismul, persoane care fac autostopul. Prin urmare, indiferent de motivaţie, fie că e vorba de o metodă de a face bani, fie că îşi doresc doar să vină în sprijinul unei persoane care are nevoie de transport, toţi cei care vor încalcă noile reglementări sunt pasibili de amenzi de la 1.000 lei la 5.000 lei.
Izolare pentru cei din zonele fără transport în comun
Un alt aspect pe care guvernanţii nu l-au luat în calcul, în încercarea de a aduna cât mai mulţi bani la bugetul de stat, e faptul că, în multe zone ale ţării, înafară de autoturismul personal şi autostop fie nu sunt alte variante de transport deloc, fie cursele sunt extrem de rare.
În situaţia aceasta sunt majoritatea satelor clujene.
Directorul Fany: Iniţiativa trebuia luată de acum 10 ani
Aşa cum era de aşteptat transportatorii se bucură de iniţiatică, fără a lua însă în calcul efectele lipsei de claritate a textului normativ.
„Iniţiativa este foarte bună pentru transportatori. Trebuia luată de acum 10 ani”, a declarat, pentru Monitorul de Cluj, Cristian Măhălean, directorul Fany.
Întrebat dacă crede că ar trebui făcută clar distincţia înter cei supranumiţi rechini şi cei care iau oameni cu autovehiculul, pe traseul pe care îl parcurg cu un alt scop, directorul Fany a spus că nu îl interesează problema. Măhălean a mai spus că nu ştie cu cât ar creşte veniturile societăţii după adoptarea iniţiativei.
Cum motivează Executivul legea
„În ultima perioadă de timp se constată existenţa unor practici ilicite în activităţile de transport rutier de persoane prin utilizarea autoturismelor, fapt care afectează în mare măsură, atât transportul local, cât și transportul județean de persoane, aceste practici ilicite determinând efecte negative majore asupra activității economice a întreprinderilor autorizate, asupra bugetului de stat prin diminuarea veniturilor încasate ca urmare a neplăţii taxelor şi impozitelor aferente activităţilor de transport rutier de persoane neautorizate, cât și asupra siguranței circulației rutiere.
De asemenea, aceste practici ilicite în activităţile de transport rutier de persoane prin utilizarea autoturismelor pune în dificultate asigurarea unui mediu concurenţial corect pe piața transportului rutier de persoane”, se arată în nota de fundamentare.