Actualitate

Sistem de ticketing pentru transportul în comun, din toamnă

Punerea în funcţiune a sistemul de ticketing pentru transportul în comun din oraş a fost amânată de mai multe ori.

Introducerea sistemului de ticketing în Cluj-Napoca a ajuns la etapa modernizării staţiilor de autobuz. Din mai multe cartiere din oraş, în ultima perioadă, fie au dispărut vechile staţii de aşteptare pentru călători, fie au fost montate unele noi. Potrivit reprezentanţilor Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei, în cartiere se lucrează la realizarea noilor staţii care vor fi dotate cu bănci, panouri de afişaj, coşuri de gunoi. În total, 92 de staţii vor fi amenajate şi în plus vor fi montate 61 de automate pentru bilete şi abonamente, inclusiv după ora 21.00. În prezent, chiar dacă există chioşcuri de vânzare a biletelor, la ora 21.00 se închid, deşi mijloacele de transport în comun circulă până la ora 22.30.  

Proiectul privind introducerea sistemului de ticketing este realizat din fonduri europene, valoarea totală a investiţiei fiind de 27 milioane lei, din care 6 milioane vor fi suportate din bugetul local.


Biletele cumpărate de călători vor fi valabile pe intervale orare, pe toate mijloacele de transport în comun.

Termenul de finalizare, prelungit la nesfârşit

La sfârşitul anului trecut, în luna decembrie, primarul Emil Boc declara că până la acea dată a fost realizat 12% din programul care vizează introducerea sistemului de ticketing, deşi la începutul lui 2013 conducerea Primăriei promitea finalizarea sistemului pe parcursul acelui an. Ulterior, termenul de încheiere a proiectului a fost devansat pentru luna iulie 2014, apoi pentru luna octombrie a aceluiaşi an, dar la începutul lui 2014, termenul a fost prelungit, din nou, de data aceasta până la sfârşitul lui 2014.


Conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a declarat, marţi, că toamna acestui an este termenul de finalizare a proiectului, în condiţiile în care totul se derulează corespunzător.

Unele staţii nu vor fi modernizate

Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a declarat că introducerea sistemului de ticketing va aduce mai multe avantaje pentru călători, oferta fiind mai diversificată decât acum. “Pentru călători va fi mult mai uşor să acceseze serviciile noastre cu acel card, valabil trei ani. Pot cumpăra bilete şi abonamente plus că vom introduce călătoria de o oră. În plus, vom şti zilnic câte bilete au fost vândute cu ajutorul unei unităţi centrale care va prelua toate datele la sfârşitul zilei”, a explicat Neag.


Potrivit conducerii CTP Cluj-Napoca, vor fi modernizate staţiile de pe arterele principale, iar celelalte staţii de pe străzile mai mici, lăturalnice nu vor intra în proiectul sistemului de ticketing.

abonare newsletter