Actualitate
Haos în Cluj, episodul Calea Turzii: blocaje în trafic, trotuare sparte și șuvoaie de noroi - FOTO
În timp ce pe strada Albac, Poliția Rutieră și Primăria au aprobat lucrările de introducere a cablurilor în subteran doar pe timp de noapte, pe Calea Turzii, unde traficul este mult mai intens, le-au aprobat doar pentru perioada zilei
De câteva săptămâni, aproape tot orașul s-a transformat în șantier din cauza lucrărilor de introducere a cablurilor în subteran și a începerii modernizării mai multor străzi. Printre acestea din urmă se numără și Calea Turzii, arteră pe care traficul devine infernal la orele de vârf după ce benzile de circulație au fost îngustate semnificativ pe ambele sensuri. În plus, pietonilor le este imposibil să circule, trotuarele fiind sparte pe ambele părți și pline cu mormane de pietriș și nisip. Toate acestea se întâmplă din cauză că Primăria și Poliția Rutieră au aprobat autorizația de realizare a lucrărilor pe timp de zi.
De parcă acest haos nu era suficient pentru șoferi și pietoni, ploile din ultimele zile au transformat Calea Turzii într-un șuvoi care a ajuns, joi seara, până în zona Teatrului Național. Traficul s-a desfășurat cu dificultate, cu coloane de mașini până în centru.
Coșmar, noapte de noapte în Gheorgheni
Episodul Calea Turzii vine după ce în urmă cu aproximativ două săptămâni, clujenii care locuiesc pe strada Albac au îndurat nopți la rând zgomotul cauzat de muncitorii care lucrau cu utilaje grele și camioane pentru introducerea cablurilor în subteran. În cazul străzii din Gheorgheni, Primăria și Poliția Rutieră au considerat că traficul este prea intens ca să se poată realiza lucrări pe timp de zi, dar în situația arterei Calea Turzii au apreciat că circulația este suficient de lejeră ca să nu încurce lucrările pe timpul zilei.
În situația străzii Albac, după mai multe sesizări ale cetățenilor, lucrările au început să fie realizate pe timp de zi.
Un plan absurd care distruge orașul
Probleme cauzate de lucrările de modernizare sunt și în alte zone din oraș, mai ales în centru, unde este spart asfaltul periodic. Clujenii consideră că autoritățile locale au întocmit un plan abernat de modernizare a străzilor care a scăpat de sub control. “De ce ne temeam nu am scăpat. Un plan absurd distruge oraşul. Oare dumneavoastră nu treceţi prin oraş? Nu vedeţi planificarea aberantă, prin care o stradă mare, Calea Turzii, de exemplu, este săpată simultan pe ambele părţi? Unii sapă trotuarele, alţii scot bordurile, alţii distrug câte o bandă de circulaţie, de două luni e tot mai rău şi haosul este cumplit”, i-a scris un clujean, primarului Emil Boc, pe un site pentru sesizări și reclamații la adresa conducerii Primăriei Cluj-Napoca.
Cel care a scris sesizarea afirmă că situația este similar și pe strada Horea unde se lucrează la modernizarea podului. “La fel este pe Horea, sau în Cordos, la intrarea în Cluj. Aţi văzut cumva în fața Universităţii cum s-a "reparat" intervenţia în pavajul pus nu demult? Doar nu aveţi speranţa că aşa Clujul va deveni Capitala Culturală Europeană. Poate doar într-o dimensiune paralelă realităţii îşi poate cineva imagina asta”, a încheiat clujeanul sesizarea.
Începe dezastrul pe alte 18 străzi
Recent, Primăria Cluj-Napoca a finalizat lucrările de modernizare a 12 străzi din municipiu: Donath (tronson între străzile Tăietura Turcului şi intersecţia de la Casa Radio), alei adiacente strada Gheorghe Dima nr. 25 – 41, alei adiacente strada Gheorghe Dima nr. 1-13, Războieni, Metalului, Strungarilor, aleea Stadionului, Dropiei, Dobrogei, Barbu Lăutaru, Sportului, Banatului.
Pe lângă cele 12 obiective, urmează finalizarea altor patru care se află în acest moment în lucru: Calea Turzii, Uzinei Electrice, Atelierului şi Livezeni. Alte 18 străzi, alei și trotuare vor intra intra în lucru în luna august.