Actualitate

Scandal pe troleibuz! Controlorii CTP, acuzaţi că-şi favorizează prietenii şi că nu-şi fac treaba: „Nu vă supăraţi, dar vi se pare normal că alţi călători să primească amendă, iar domnişoara de lângă dumneavoastră să circule fără bilet?”

A fost scandal între controlorii CTP şi mai mulţi călători duminică, 15 noiembrie, pe linia cu numărul 4, care face legătura între strada Aurel Vlaicu şi Piaţa Gării. Deranjaţi de atitudinea controlorilor care ar fi verificat doar anumite persoane din troleibuz şi pauzele lungi pe care şi le-au luat, călătorii s-au luat la harţă cu angajaţii CTP.

O cititoare a Monitorului de Cluj a povestit experienţa umilitoare prin care a trecut şi îi acuză pe controlorii CTP că îşi ajută prietenii şi cunoştinţele să circule fără bilet.

„Controlorii  RATUC (CTP – nr.) aplică propriile reguli în mijloacele de transport. Troleibuzul a ajuns locul de relaxare al controlorilor, dar şi o afacere pentru cunoştinţele acestora. Duminică, 15 noiembrie, un grup format din trei controlori îşi fac simţită prezenţa printre călători. Deşi datoria lor era de a verifica abonamentul sau biletul persoanelor din mijocul de transport, dânşii verifică 3-4 persoane, care le erau în calea spre scaunele libere unde se odihnesc. Pe lângă faptul că nu îşi fac treaba pentru care sunt plătiţi, respectivii îşi mai plimbă şi cunştintele pe gratis. Revoltată la cele văzute o tânără le-a cerut explicaţii: «Nu vă supăraţi, dar vi se pare normal ca alţi călători să primească amendă, iar domnişoara de lângă duneavoastră să circule fără bilet?»”, ne-a povestit cititoarea.


Potrivit cititoarei, controlorii nu au fost deranjaţi şi s-au odihnit în continuare, fără a verifica biletele călătorilor care au urcat ulterior în mijlocul de transport public în comun.

„Controlorii spun că domnişoara are abonament, unul dintre ei trezindu-se să spună că ar fi un act de răutate din partea tinerei revoltate: «Io dacă eram în locu’ tău n-aş fi fost deranjat, asta înseamnă România. Aşa-i poporu’ român». Călătorii au fost oripilaţi de atitudinea dânşilor, care şi-au continuat odihna în troleibuz staţii la rând, fără a verifica măcar un călător de când s-au aşezat. «Ar trebui să-şi facă treaba, nu să ia pauze prelungite printre călători», a spus tânăra. Modul în care sunt trataţi călătorii de controlorii C.T.P. este lipsit de respect, discriminările şi şpaga fiind pe primul loc”, a mai spus femeia.


Şeful Serviciului Siguranţa Circulaţiei din cadrul CTP Cluj, Alin Oaidă, a declarat pentru Monitorul de Cluj că astfel de fapte sunt tratate ca şi un fapt indisciplinar.

„Trebuie specificat în reclamaţie ora exactă la care a avut loc incidentul, ca să putem identifica controlorul. Lucrul acesta este tratat ca şi un fapt indisciplinar întrucât au obligaţia de a face un control corect şi complet. Atâta timp cât nu verifică toţi călătorii este o abatere disciplinară. Controlorii sunt planificaţi pe ore şi pe trasee, iar în momentul în care efectuează un control trebuie să-l efectueze complet, nu doar o parte din călători sau la alegere. Aceasta este o abatere disciplinară şi aşteptăm plângerea doamnei. Noi o să demarăm o cercetare disciplinară. Sperăm să-i şi identificăm după descriere, dacă ne-a făcut descrierea şi vă comunicăm rezultatul cercetărilor. Noi pentru zona respectivă avem nişte acţiuni mult mai complexe ştiind că este o zonă cu probleme şi chiar vrem să-şi desfăşoare activitatea cu multă responsabilitate. Nu doar unii, iar alţii nu”, a declarat Alin Oaidă.


El îi sfătuieşte pe cei care observă nereguli să depună plângeri atât la sediul CTP, cât şi online pe site-ul instituţiei.

„Cei care călătoresc cu CTP-ul pot depunde plângere la sediul companiei  pe site-ul instituţiei prin mail, iar orice sesizare intră cu număr de înregistrare”, a declarat Alin Oaidă, şeful Serviciului Siguranţa Circulaţiei din cadrul CTP Cluj-Napoca.


În Cehia, spre exemplu, în momentul în care un călător urcă în autobuz îşi arată singur abonamentul celorlalţi pasageri pentru a le demonstra că are abonament.

Articol scris de Oana Spiru, studentă la Jurnalism, FSPAC - UBB, anul II

abonare newsletter