Actualitate

De duminică, mai aproape de Viena decât de București! Cifrele rușinii în circulația feroviară din România

Duminică, 9 decembrie, va porni la primul drum noul tren Transilvania EuroCity între Cluj-Napoca și Viena (via Budapesta).

Compania de stat CFR Călători, în parteneriat cu companiile feriovare ÖBB (Austria) și MÁV-START (Ungaria) au bătut palma pentru o colaborare în vederea noii rute între Viena și al doilea cel mai mare oraș din România, arată un comunicat oficial al maghiarilor de la MÁV-START. Trenul Transilvania EuroCity, dotat cu vagoane climatizate, va face legătura directă între inima Transilvaniei și cele două capitale europene, Budapesta și Viena, tranzitând de asemenea Oradea.

Potrivit comunicatului companiei maghiare, prețurile biletelor de la Budapesta către Viena, respectiv Cluj-Napoca încep de la 13, respectiv 15 euro. CFR Călători anunță că prețul unui tichet de adulți pentru călătoria la vagon clasa a 2-a în capitala Austriei este de 29 euro (135 lei). În comparație, un bilet similar între București și Viena costă momentan 39 euro (182 lei). De menționat faptul că grupul austriac ÖBB, cu peste 41.000 angajați, se poate mândri cu un număr record de 250 milioane de călători, de peste patru ori mai mult decât CFR.


Iată și orarul trenurilor IR 143 și IR 144 care vor circula zilnic, având 23 de opriri:
- Cluj-Napoca (07:35) - Budapesta (14:20/14:40) - Viena (17:21)
- Viena (10:42) - Budapesta (13:19/13:40) - Cluj-Napoca (22:25)

Conform orarului, vom putea ajunge de la Cluj-Napoca în capitala Austriei (660 km) în mai puțin de 10 ore. În comparație, cel mai rapid tren între Cluj-Napoca și București (IR 1538) parcurge distanța de 497 km în 9 ore și 34 de minute, iar prețul unui tichet întreg la clasa a 2-a costă 90,8 lei (circa 20 euro).


Iată și cele mai "rapide" legături feroviare ale Clujului cu orașele importante din România, respectiv prețurile unui bilet întreg la clasa a 2-a:
- Iași (IR 1838): 459 km în 9 ore și 1 minut, 90,8 lei
- Brașov (IR 1538): 331 km în 6 ore și 56 minute, 72,6 lei
- Timișoara (IR 1531): 330 km în 5 ore și 53 minute, 72,6 lei
- Constanța (IR 1746 cu schimb la Brașov pentru IRN 01641): 774 km în 13 ore, 137,55 lei
- Craiova (IR 1836): 412 km în 9 ore și 55 minute, 56,20 lei
- Sibiu (IR 1538 cu schimb la Copșa Mică pentru R 2568): 198 km în 4 ore și 35 minute, 46,35 lei
- Târgu-Mureș (IR 367): 127 km în 2 ore și 44 minute, 39,5 lei

Cifrele rușinoase bat obrazul Căilor Ferate Române, companie care se pregătește să investească aproape 500 milioane de lei fără TVA pentru a conecta Aeroportul Otopeni cu linia de cale ferată existentă. Mai precis, lucrarea de doar aproximativ 2 km va costa 64.335.151 euro/kilometru, de 10 ori mai mult față de un proiect similar din Polonia, acolo unde prețul unui kilometru de cale ferată a costat puțin sub 6 milioane de euro, conform Capital.


Raymond Füstös

Ultimele Stiri
abonare newsletter