Actualitate

PEDITEL sau ALOPEDI? La cine apelează mai mulți părinți?

ALOPEDI și PEDITEL au același scop, acela de a oferi sfat medical pediatric prin telefon, pentru a evita supra aglomerarea Unității de Primiri Urgențe. PEDITEL a avut, însă, de aproape 7 ori mai multe apeluri decât ALOPEDI în anul 2018.

ALOPEDI, serviciul de sfat medical pediatric prin telefon asigurat de către Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii, care este finanțat de Consiliul Județean a preluat în anul 2018 11.000 de apeluri.

„Numărul copiilor a căror stare nu impune prezentarea la medic se menține între 68% și 70%”, se arată într-un comunicat de presă.


În același timp, PEDITEL, care a fost creat tot în urmă cu cinci ani de către ONG-ul Fundația Părinți Clujeni, în anul 2018 a recepționat 67,683 de apeluri, în contextul în care pentru acest serviciu, membrii fundației caută constant sponsorizări pentru a putea să își continue activitatea.

Reprezentanții Consiliului Județean spun că ALOPEDI este „primul serviciu de callcenter pediatric din România” și funcționează din ianuarie 2014. Realitatea este însă alta. De fapt, inițial PEDITEL a fost creat pentru Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii în cadrul proiectului major „Zâmbet de copil, copilăria nu e la spital”, realizat de Fundația Părinți Clujeni, prin care au fost investiți în jur de 250.000 de euro pentru aparatură, mașină de transport pacienți, renovarea bucătăriei și înființarea unui callcenter prin care să se ofere sfat medical pediatric gratuit prin telefon.


Astfel, ALOPEDI a fost înființat, de fapt, abia în luna mai a anului 2015, când s-a produs ruptura între ONG și Spitalul de Copii. Statisticile pe care Consiliul Județean le oferă pentru anul 2014 sunt de fapt numărul apelurilor primite de către PEDITEL, care funcționează din data de 14 ianuarie 2014.

Pe lângă numărul de apeluri impresionat pe care le-a primit PEDITEL anul trecut, acesta este și singurul proiect global de acest fel din lume. Astfel, părinții să se bucure de serviciu gratuit, de oriunde din lume. Majoritatea cazurilor pe care le-au soluționat medicii prin telefon au provenit din Europa, mai ales din țări precum Italia sau Spania, unde locuiesc mai mulți români. Însă au existat apeluri recepționate din Australia, Japonia și chiar Statele Unite ale Americii.


 

Ultimele Stiri
abonare newsletter