Actualitate
Centura Metropolitană a Clujului, „bătută în cuie”: „Cei 38 de km se vor realiza!”
Primăria municipiului Cluj-Napoca a primit aviz favorabil de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar procedurile pentru obținerea avizelor de specialitate au fost lansate pentru realizarea Centurii Metropolitane.
Centura Metropolitană a Clujului, bătută în cuie: „Cei 38 de km se vor realiza, ne-am bătut doi ani!”În octombrie 2018, municipalitatea semna contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate la Centura Metropolitană a Clujului, după ce, iniţial, licitaţia a fost contestată. În primă fază, câştigătoarea licitaţiei a fost o firmă din București implicată în scandalul demolării Autostrăzii Sibiu-Orăștie. Ulterior, oferta declarată câștigătoare a contractului de achiziție publică a fost cea depusă de asocierea Transinvest Budapest KFT – Specialterv Epitomernoki KFT – SC Explan SRL – SC Cadsil SRL. Valoarea contractului este de 17,1 milioane lei (fără TVA), iar lucrurile intră în linie dreaptă, susține primarul Emil Boc.
„Pentru Centura Metropolitană am privit avizul de la CNAIR pentru a stabili traseele. Acum, s-au demarat deja procedurile pentru obținerea avizelor de specialitate, de la mediu, Electrica, Transelectrica și de la alte autorități pentru pregătirea documentației tehnice, autorizației de construcție, coridorului de exproprieri, astfel încăt să punem pe masa Guvernului proiectul și să organizeze licitația”, a precizat edilul, la un post de radio local.
„Banii europeni sunt atribuiți Guvernului, noi le facem treaba. Este bătut în cuie traseul, este aprobată faza intermediară, potrivit prevederilor legale. Cei 38 de km de Centură Metropolitană se vor realiza. Ne-am bătut de doi ani de zile, ne batem în fiecare zi, am realiziat și parteneriatul cu administrațiile limitrofe”, a mai punctat Boc.
Lucrări mai dificile în zona Făget
În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I) este prevăzută cu patru benzi de circulație, având o lungime totală aproximativă de 38,8 km, din care circa 31,3 km reprezintă drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou. Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.
„Sunt pe traseu câteva lucrări de infrastructură mai grele în zona Făgetului, acolo unde terenul este mai dificil, ele sunt prevăzute în proiectul tehnic. Când primiv avizul complet de la CNAIR, el va fi publicat oficial. Varianta 8 a fost cea aprobată, cu mici nuanțe și îmbunătățiri. Ne așteptăm ca de luni să fie cunoscută, sper să nu fie vreun impiediment ca ea să fie publicată”, a dezvăluit edilul, amintind și de proiectele trenului și metroului metropolitan.
„În privința licitației pentru metrou, așteptăm până la începutul săptămânii viitoare să vedem dacă sunt depuse contestații sau nu, după care, dacă vor fi contestații, se va derula potrivit procedurilor legale. Dacă nu, se va semna contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a trenului metropolitan și de prefezabilitate a metroului, pentru a avansa în direcția corectă a ceea ce înseamnă mobilitatea viitorului”, a conchis Emil Boc.