Actualitate

Boc, dur cu trotinetele: „Nu încurajez acest tip de transport până nu se reglementează legal!”

În condițiile în care lipsa legislației pentru trotinete face noi victime, tot mai multe accidente înregistrându-se la nivelul municipiului, primarul Emil Boc recunoaște că nu vede cu ochi buni folosirea trotinetelor.

Boc, aspru cu trotinetele: „Nu încurajez acest tip de transport până nu se reglementează legal!”, sursă foto: Facebook Emil Boc Boc, aspru cu trotinetele: „Nu încurajez acest tip de transport până nu se reglementează legal!”, sursă foto: Facebook Emil Boc

Circulaţia pe trotinetă, fie ea normală sau electrică, este un mister total şi nimeni nu ştie pe unde ar trebui acest tip de vehicul să meargă: pe trotuar sau pe carosabil? Pe de o parte, vehiculele electrice par a fi mult prea rapide pentru a circula în siguranţă pe trotuar, printre pietoni. Pe de altă parte, acestea nu ar fi nici suficient de rapide pentru a putea participa la trafic pe carosabil, alături de maşini, având în vedere faptul că viteza maximă pe care o pot atinge este de 25 km/h.

„Am spus foarte clar, nu încurajez acest tip de transport până când nu se reglementează legal! Nu pot să-l opresc, n-am mijloacele necesare, dar nu este încadrat nicăieri. Până când nu se reglementează exact – dacă ai nevoie de cască, de la ce vârstă, unde să circuli, prin ce condiții –eu, personal, nu-l încurajez ca mijloc alternativ de transport, deși consider că poate reprezenta o soluție”, a declarat Emil Boc, la un post de radio local.


Edilul a explicat că, oriunde în Uniunea Europeană, trotineta este folosită doar ca „ultima parte a unui traseu”. Boc afirmă că cetățenii din UE parcurg distanțele cu mijloacele de transport în comun, apoi, pe ultimele câteva sute de metri, apelează și la trotinetă, pentru a ușura mobilitatea. „Nu să faci trasee de 10-15 km ca modalitate alternativă, este destul de complicat!”, avertizează edilul.

„Pentru mine, repet, este o modalitate alternativă și cred că trebuie să o avem în vedere, dar nu cu prețul securității, vieții! Consider că, atâta vreme cât nu este reglementată, există un risc major pentru siguranța cetățenilor. Astăzi, nu se spune dacă poți circula pe banda de transport, sau pe trotuar, de la ce vârstă, dacă ai nevoie de cască. Este la Parlament un proiect de lege, sper să se reglementeze, de aceea am fost reticient până acum”, a conchis Emil Boc.


Viceprimarul Tarcea, mai permisiv

Interesant este faptul că recentele afirmații ale primarului Emil Boc vin oarecum în contradicție cu declarațiile viceprimarului Dan Tarcea. Acesta din urmă susține că folosește des trotineta electrică, cumpărată în urmă cu mai puțin de doi ani, deoarece îi permite să ajungă mai repede la destinație. În iulie 2019, Tarcea spunea că sunt cel puțin 20 de funcționari de la Primărie care folosesc trotineta ca modalitate alternativă de transport.

„Este o metodă alternativă nepoluantă, de foarte multe ori ajung mai repede dintr-o parte în alta a orașului decât aș folosi mașina sau mijlocul de transport în comun. (...) Fac circa 20 de minute, în funcție de cât trebuie să aștept la semafor. Nu circul pe stradă, circul pe trotuar, depinde și de pietoni, trebuie să circuli cu mai multă atenție. Inițial, colegii din Primărie au zâmbit, dar tot mai mulți apelează la un astfel mijloc de transport. (...) Recomand clujenilor să folosească orice mijloc de transport alternativ, că este bicicletă, trotinetă sau mers pe jos!”, declara viceprimarul Dan Tarcea, în iulie 2019.


CITEȘTE ȘI: Mai multe trotinete electrice de închiriat în Cluj-Napoca

CITEȘTE ȘI: O cincime dintre români aspiră la trotinetă electrică. La Cluj-Napoca se lasă așteptate

abonare newsletter