Actualitate
După SOS Parcul Est, SOS Făget! Activiștii clujeni, îngrijorați de Centura Metropolitană
Clujenii sunt invitați sâmbătă, 27 februarie, de la ora 10:30, la un tur ghidat în Pădurea Făget.
După SOS Parcul Est, SOS Făget! Activiștii, îngrijorați de traseul Centurii Metropolitane, sursă foto: SOS Parcul EstPotrivit primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, pe Centura Metropolitană se va putea circula începând cu 1 ianuarie 2024. Totul depinde de Guvern, Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri, susține edilul. În decembrie 2019, Compania de Drumuri și primăriile din Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida au reînnoit protocolul de colaborare în privința Centurii Metropolitane.
În noiembrie anul trecut, la recomandarea specialiștilor, administrația clujeană a optat pentru varianta 8 (V8) a Centurii Metropolitane. Urmează a fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și DTAC, urmând ca întreaga documentație să fie predată la CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție. Cu toate acestea, șoseaua afectează Pădurea Făget și „taie în două” Parcul Colina, avertizează deputatul clujean Adrian Dohotaru.
„Centura trece prin Parcul Colina și Pădurea Făget, pe care o străbate vreo 2 km. Pădurea, așa cum o știm noi, va dispărea, căci urmează tăieri de pădure și trafic auto pe lângă blocurile din apropierea centurii. (...) Vrem să trimitem și un mesaj autorităților, că ne pasă de natură!”, se arată într-un comunicat al asociației Societate Organizată Sustenabil (SOS).
La turul ghidat de membrii SOS, se vor căuta răspunsuri la următoarele întrebări:
– Cum afectează centura mănășturenii și locuitorii de pe Câmpului?
– În ce măsură distruge natura, câți copaci vor fi tăiați?
– Cum putem obține de la Primărie trasee alternative mai bune?
– Ce măsuri de protecție se vor lua pentru a atenua zgomotul, dar și pentru a permite trecerea iubitorilor de natură și animalelor prin Făget pe sub centură ori deasupra ei?
– Este această centură necesară peste două decenii când omenirea trebuie să facă trecerea, din cauza crizei climatice, de la traficul auto personal la transport în comun și mobilitate nemotorizată?
„Mănăștur este un cartier în care parcurile au fost privatizate și multe lăsate de izbeliște după 1989. Eu folosesc, de pildă, cel puțin o dată pe săptămână Pădurea Făget și ca mine sunt, probabil, mii de clujeni. Cum Primăria a anunțat varianta oficială a traseului, am întrebat cum va afecta centura Cluj – Gilău viața noastră, a clujenilor din cartierul Mănăștur”, afirmă Adrian Dohotaru.
CITEȘTE ȘI: Centura Metropolitană a Clujului, „bătută în cuie”: „Cei 38 de km se vor realiza!”