Actualitate

Iar ne-am făcut de rușine! Euronews: România, țara cu cele mai proaste căi ferate din Europa

Starea precară a căii ferate din România a ajuns subiect în presa europeană.

Iar ne-am făcut de rușine! Euronews: „România, țara cu cele mai proaste căi ferate din Europa”, sursă foto: Raymond Füstös/ monitorulcj.ro Iar ne-am făcut de rușine! Euronews: „România, țara cu cele mai proaste căi ferate din Europa”, sursă foto: Raymond Füstös/ monitorulcj.ro

Un reportaj făcut de Euronews, secțiunea italiană, prezintă România ca fiind țara care, alături de Bulgaria, are cele mai proaste căii ferate și trenuri din Europa. Germanii pasionați de trenuri vin în România să fotografieze trenuri din perioada interbelică care, la noi, sunt încă în circulație. Euronews ilustrează situația căii ferate din România cu o fotografie a șinelor „înecate” de vegetația sălbatică.

În 2018, o anchetă realizată de Forumul Economic Mondial a identificat care sunt cele mai bune și mai proaste companii feroviare din Europa, folosind un indice care evaluează frecvența, punctualitatea, viteza și prețul serviciilor feroviare. Pe primele locuri se situează Olanda, Finlanda, Germania și Spania, în timp ce pe ultimele se află Bulgaria, România, Slovenia, Grecia și Croația. Dacă raza de acţiune s-ar extinde și în țările din afara UE, atunci scorurile devin și mai mici.


Toate țările Europei Centrale de Est au raportat valori mai slabe referitoare la infrastructura feroviară decât media europeană în unele cazuri, cum ar fi cazul Ungariei și Bulgariei, incidența fiind de trei ori mai mare, în timp ce în altele, cum ar fi în România și Estonia, chiar de cinci ori mai mare, amintește clubferoviar.ro.

Ca de obicei, România este codașă!

Pasagerii trenului Oradea – Arad, de la ora 07:05, călătoresc zilnic cu o locomotivă din 1937 (un automotor Malaxa), o adevărată „relicvă” interbelică, care în majoritatea țărilor din vestul Europei ar fi păstrată ca piesă de muzeu sau folosită pe liniile turistice. Distanța de 120 de km dintre cele două orașe din vestul României este parcursă în 2 ore și 58 minute, cu o viteză medie de 40 km/h.


Conform celui mai recent raport al Uniunii Internaționale a Căilor Ferate (UIC), circa 53 de milioane de pasageri au apelat la trenuri, în România, în 2019. Cu toate acestea, potrivit estimărilor realizate de profit.ro, starea înapoiată a infrastucturii feroviare a cauzat, doar în 2017, întârzieri de 4,5 milioane de minute, adică circa 8,6 ani de întârziere în 365 de zile de circulație.

În 2017, o firmă de consultanță a realizat un studiu care calculează performanța feroviară a țărilor UE prin adăugarea nivelurilor de siguranță, intensitate de utilizare și calitatea serviciilor. Pe ultimele locuri se află tot România și Bulgaria, cu un scor „impresionant” de 2 din 10. Prima ţară de peste Cortină este Cehia, cu 5 puncte.


Nu e de mirare în condițiile în care, în țări precum Bulgaria sau România, circulă zilnic trenuri de mâna a doua sau a treia, aruncate „la gunoi” la începutul anilor 2000 de căile ferate franceze, engleze, germane sau daneze. Însă, în afara granițelor Uniunii Europene, situația este chiar mai gravă.

CITEȘTE ȘI: CFR Infrastructură, făcută PRAF! Peste 1.000 de restricții de viteză în țară, între Cluj-Napoca și Dej se circulă cu viteza melcului de livadă


CITEȘTE ȘI: Autoritățile au „descoperit” ceea ce călătorii cu trenul știu de mult timp. Gări murdare, WC-uri care miros groaznic, peroane în beznă

Ultimele Stiri
abonare newsletter