Actualitate

David Ciceo: "Aeroportul a acționat corect. Firmele de recrutare ar trebui să răspundă în fața legii"

Directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, David Ciceo, a declarat că a acționat corect în situația apărută ieri la aeroport, iar responsabili pentru aglomerația din parcarea aerogării sunt organizatorii zborurilor și fimrele de recrutare a muncitorilor.

David Ciceo: "Aeroportul a acționat corect. Firmele de recrutare ar trebui să răspundă în fața legii" David Ciceo: "Aeroportul a acționat corect. Firmele de recrutare ar trebui să răspundă în fața legii"

Directorul Aeroportului Cluj arată că muncitorii care au plecat în Germania au fost "abandonați" în parcare de către firmele de recrutare, unii având de așteptat până astăzi pentru zborurile lor. El arată că aeroportul a acționat corect și nu are nici o vină în situația apărută ieri.

"Aeroportul a acționat corect. Noi nu avem nicio vină în treaba asta. Ne pare rău pentru muncitorii care pur și simplu au fost abandonați. Aș dori să vă spun că, în cursul zilei de ieri dimineață, au adus muncitori care au zboruri doar astăzi, au dormit în aeroport. Am luat măsuri de distanțare și în cursul nopții", a declarat David Ciceo, la un post local de radio.


"La aceeași oră, au ajuns zeci de autocare din Brăila, din Botoșani, din Dolj, din foarte multe județe"

Ciceo a arătat că oamenii au fost aduși în parcarea aeroportului începând cu orele 7 ale dimineții, deși primele zboruri erau programate după 12. Mai mult, el arată că multe autocare cu pasageri au sosit în aeroport deodată, astfel încât, nu a fost lăsat timpul necesar pentru procesarea acestora, fără crearea aglomerației.

"Aeroportul a avut în total 13 zboruri, din care 12 spre Germania. Au fost îmbarcați peste 2.000 de pasageri de pe Aeroportul Cluj. Bineînțeles că avem capacitate de procesare întrucât în urmă cu un an, în aceeași zi am procesat 8.000 de pasageri. Din păcate, organizatorii au adus circa 1.8000 de pasageri între orele 7 și 9, deși zborurile erau eșalonate începând cu ora 12, până la ora 22 și 50 de minute. Acești pasageri nu aveau bilete, erau doar pe niște liste. Destinațiile erau Baden-Baden, Düsseldorf și Berlin, oamenii nici nu știau fiecare unde merge, știau că destinația este Germania. Au fost pur și simplu abandonați în parcarea aeroportului. Cred că organizatorii și firmele care i-au recrutat pe acești oameni ar trebui să răspundă în fața legii și cred că ar trebui întrebați legat de această organizare.Ce este foarte ciudat este că aproape la aceeași oră, au ajuns zeci de autocare din Brăila, din Botoșani, din Dolj, din foarte multe județe", a mai sus directorul aerogării.


"Poliția Transporturi a cunoscut această situație"

În final, David Ciceo arată că atât firma care gestionează parcarea, cât și aeroportul au informat Consiliul Județean Cluj cu privire la situație.

"În ce privește organizarea, Aeroportul Cluj nu gestionează parcarea. Parcarea este administrată de către Consiliul Județean Cluj, printr-o firmă privată. Firma GoTo a anunțat la prima oră Consiliul Județean Cluj despre această situație. Poliția Transporturi a cunoscut această situație și toate atribuțiile în ce privește gestionarea situației au aparținut firmei GoTo și Poliției Transporturi", a conchis acesta.


Citește și

Orban cere tragerea la răspundere a directorului Aeroportului Cluj: "Este inadmisibil"

 

Sute de oameni, ÎNGHESUIȚI UNUL ÎN ALTUL la Aeroportul Cluj, în plină epidemie de coronavirus

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter