Actualitate

Minciuni pe banda „de viteză” a Autostrăzii Transilvania! Când vom circula între Chețani și Câmpia Turzii? Sigur nu în decembrie 2020!

15,7 km. Atât măsoară tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, de pe Autostrada Transilvania. O „palmă” de pământ, promisă și neonorată de ani de zile.

Minciuni pe banda „de viteză” a Autostrăzii Transilvania! Când vom circula între Chețani și Câmpia Turzii? Sigur nu în decembrie 2020!, sursă foto: Asociația Pro Infrastructură Minciuni pe banda „de viteză” a Autostrăzii Transilvania! Când vom circula între Chețani și Câmpia Turzii? Sigur nu în decembrie 2020!, sursă foto: Asociația Pro Infrastructură

„Așa arată lungul șir al minciunilor CNAIR despre tronsonul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania, construit de Straco. Gogoși răsuflate preluate sistematic de toți miniștrii iresponsabili ai Transporturilor care s-au perindat în ultimii 3 ani”, acuză reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care oferă drept dovadă rapoartele de progres emise chiar de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere!

Cât a fost finalizat în 5 ani? O treime din lucrări!

Indiferent că vorbim despre Răzvan Cuc, Felix Stroe sau Lucian Șova, ori Rovana Plumb, din nou Cuc și, mai nou, Lucian Bode, sub „domnia” miniștrilor Transporturilor și Telecomunicațiilor din ultimii ani, s-a tărăgănit termenul de inaugurare al segmentului de autostradă de doar câțiva kilometri.


Astfel, primul termen de inaugurare – trimestrul III din 2017 – a fost amânat succesiv de cinci ori!, până în decembrie 2020. În mai 2016, termenul a fost fixat pentru 4 septembrie 2017, apoi, în ianuarie 2017, termenul-țintă a devenit iulie 2018. În octombrie 2017, tronsonul se visa finalizat în trimestrul II din 2019, apoi, în februarie 2019, s-au răzgândit din nou, pentru decembrie 2019.

Într-un final, finalizarea tronsonului Chețani – Câmpia Turzii s-a mai amânat cu încă un an, până în decembrie 2020. Și, potrivit ONG-ului pentru infrastructură, nici vorbă să fie respectat! Momentan, stadiul în teren este de doar aproximativ 32%, la nu mai puțin de patru ani de la ordinul de începere și peste 5 cinci ani de la semnarea contractului! Rușine!


Cum se mișcă constructorul în teren? Aproape deloc!

„Cei care ne urmăresc, știu că Straco nu mișcă aproape deloc în șantier din cauza problemelor financiare și a lucrărilor suplimentare neplătite de CNAIR, fiind imposibilă finalizarea în acest an”, avertizează reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. De altfel, aceștia au solicitat deja responsabililor din CNAIR să rezilieze de urgență contractul cu Straco.

„Am cerut antreprenorilor să intensifice ritmul de lucru în condițiile în care avem banii necesari pentru plata lucrărilor. Dar vreau să văd și de la CNAIR, de la managerii de proiecte, o mai mare implicare, deoarece astfel unele din problemele apărute se pot rezolva mai repede și lucrările pot să fie terminate chiar înainte de termen”, a cerut la schimb ministrul Lucian Bode, în timpul vizitei sale pe șantierul Centurii de Sud a municipiului Timișoara.


„Solicităm conducerii CNAIR demiterea tuturor incompetenților care s-au ocupat de contract și găsirea unei soluții legale pentru finalizarea cât mai rapidă (măcar parțială) a nodului Chețani, astfel încât cei 18 km de pe lotul vecin (care vor fi gata în trei luni) să nu devină un nou muzeu de autostradă!”, este avertismentul aspru al Asociației Pro Infrastructură.

CITEȘTE ȘI:


Anul și „muzeul” de autostradă? Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape gata

 

Ne-ați mințit pe față! Promisiuni suflate de vânt în 2019, șantierele autostrăzilor hibernează

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter