Actualitate
Bicicliștii se înghesuie pe pista îngustă de pe Regele Ferdinand: „Nu asta e vestea proastă”
Clujenii spun că pista pentru biciclete este prea îngustă pe strada Regele Ferdinand, modernizată recent.
biciclistii-se-inghesuie-pe-pista-ingusta-de-pe-regele-ferdinand-nu-asta-e-vestea-proasta, sursă foto: Facebook Adrian DohotaruS-a enervat lumea pe bună dreptate văzând cât de înguste sunt pistele de biciclete pe strada Ferdinand, proaspăt renovată, susține deputatul independent de Cluj Adrian Dohotaru. Deocamdată, pistele actuale sunt doar provizorii. Nerespectând proiectul inițial, ele vor fi lărgite.
„Probabil că dacă proiectantul nu insista să se lărgească, Primăria ar fi mers pe această variantă”, susține parlamentarul clujean, care spune că vestea proastă pentru bicicliști este alta. Municipiul Cluj-Napoca a ratat ocazia, în timpul stării de urgență și a izolării, să regândească designul urban din perspectiva mobilității.
CITEȘTE ȘI:
O nouă față pentru Lacul Gheorgheni! Pistă pentru bicicliști, mai mult spațiu verde în jur
„Administrația Boc putea să traseze o rețea de piste de biciclete în tot orașul, chiar și provizoriu, așa cum au făcut-o curajos alte orașe din Europa. Nu a făcut-o. Dar nici nu au fost forțe civice și politice îndeajuns de puternice ca să pună tema asta pe agenda publică. Noi discutăm doar dacă e destul de lată pista pe o stradă de câteva sute de metri. Dacă atâta presiune facem noi, atâta o să facă și administrația”, este de părere Adrian Dohotaru.
Reamintim că proiectul de reabilitare a străzii Regele Ferdinand a demarat în vara anului trecut, iar o parte din lucrări au fost finalizate până la 1 decembrie. Valoarea totală a contractului pentru reabilitarea străzilor Regele Ferdinand, Émile Zola, Sextil Puscariu, Tipografiei (tronson 1, respectiv 3) și a scuarului CEC se ridică la 15,3 milioane lei (fără TVA).
CITEȘTE ȘI:
Pistă pe malul Someșului între Cluj și Florești? „Administrațiile Boc și Șulea n-au făcut nimic!”