Actualitate
Regulamentul pentru parcări va fi supus la vot în Consiliul Local. Ce SCHIMBĂRI au fost aduse în urma DEZBATERII
Regulamentul privind locurile de parcare pentru mașini și bicilete va ajunge joi pe masa consilierilor locali pentru aprobare, cu o serie de modificări, apărute în urma dezbaterii publice.
Regulamentul pentru parcări va fi supus la vot în Consiliul Local. Ce SCHIMBĂRI au fost aduse în urma DEZBATERIIProiectul de hotărâre de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Cluj-Napoca prevede aprobarea Regulamentului privind încheierea locurilor de parcare, garaje și copertine, aflate în administrarea Serviciului public pentru administrarea parcărilor. Acesta a fost dezbătut public în urmă cu câteva zile, regulamentul supus votului consilierilor fiind modificat în urma discuțiilor cu cetățenii.
Fără abonamente pe locurile cu plată la oră
În primul rând, au fost eliminate abonamentele pentru locurile de parcare destinate plății cu ora din cadrul parkingurilor din cartiere, după ce un participant la dezbatere a semnalat că, în parkingul Băișoara, locurile destinate vizitatorilor sunt închiriate cu abonament lunare, motiv pentru care acestea sunt deseori ocupate în totalitate. Astfel, în regulamentul supus aprobării Consiliului Local, este precizat faptul că nu sunt valabile niciun tip de abonament sau contract pentru locurile destinate plății orare din parkinguri.
În timpul rezbaterii din 4 iunie, subiectul l-a revoltat pe primarul Emil Boc, care a spus că această prevedere este „o bătaie de joc”, declarându-se „foarte furios”. El l-a apostrofat pe directorul de la Serviciul Parcări, Florin Bugnar și i-a cerut să modifice regulamentul de îndată.
„Aici e problema, cu luna. Cum e posibil ca în cele 42 de locuri, cineva să aibă abonament pe o lună? Atunci ce locuri mai rămân celor care vin în zonă în vizită? Trebuie să eliminați asta, e o prostie! Cum se poate în locurile pentru vizitatori să dai abonament pe o lună? Aici este o eroare și vă rog să o corectați. Susțin propunerea domnului Hangiu și o vom modifica. E bătaie de joc, adică o dată spui că sunt la dispoziția oricui, dar pe de altă parte, îi permiți să facă abonament pe o lună. Păi ce Dumnezeu e asta? Ce a fost în mintea voastră când ați propus așa ceva? Ideea politicii noastre era să lăsăm locuri pentru vizitatori, să știe că dacă vine cineva în vizită, are unde să își lase mașina. E o spălare pe mâini și ai compromis toată politica noastră. Vă rog mult, domnule director, așa ceva să nu mai promovați, că în viziunea noastră nu a existat așa ceva. Sunt foarte furios pe această chestiune”, a spus Emil Boc.
Administrația parcării, responsabilă pentru furtul bicicletei
De asemenea, a fost eliminată clauza de nerăspundere a administratorului parkingului în caz de furt, distrugere sau vandalizare a bicicletelor, prevăzută inițial la articolul 41. Regulamentul modificat arată că, în cazul unui incident de acest fel, se vor aplica prevederile legale în vigoare.
Acest articol a fost de asemenea criticat în dezbaterea publică, primarul Emil Boc solicitându-i directorului de la parcări să schimbe regulamentul, în așa fel încât paznicul, plătit din bani publici, să fie tras la răspundere pentru furtul bicicletelor pe care este obligat să le supravegheze.
„Nu are pază parkingul respectiv? Și atunci cum nu își asumă răspunderea, paznicul pentru ce e plătit acolo, ca să taie frunze la câini? Mi se pare o chestiune de bun simț, că dacă avem un paznic și îl plătim din bani publici, ca să păzească, atunci cum nu are nicio răspundere? Dacă ai paznic și se fură, instituția este răspunzătoare pentru angajatul ei, plătește și apoi dă în judecată și recuperează banii de la cel vinovat, așa e în dreptul civil. E aiurea, ce spune colegul nostru e de bun simț. Dacă nimeni nu răspunde, atunci de ce mai plătește abonament acolo? Dacă plătește taxă, înseamnă că se încredințează parcării, altfel de ce să o mai ducă în parcare, o poate lăsa în parc. Mulțumesc pentru observație, o să analizăm problema în primărie”, a spus edilul clujean.
Bicicliștii vor respecta semnele rutiere din parcări
Referitor la articolul 42, care prevedea că circulația în parkinguri a bicicliștilor se va face pe accesul pietonilor, în dezbaterea publică s-au făcut precizări în sensul în care ar trebui lăsată o prevedere generală, care să poată fi aplicată și în situația înființării unor locuri destinate bicicletelor în alte parkinguri decât cele construite, unde ar putea fio reglementat un mod diferit de circulație. Astfel, articolul a fost modificat: „Circulația bicicletelor în parkinguri se va face cu respectarea OUG nr. 195/2002 privind Codul Rutier, cu modificările și completările ulterioare și a semnalizării rutiere existente.”
În cele din urmă, articolul 43 care prevedea că titularul abonamentului de parcare este responsabil de modul în care își asigură bicicleta și răspunde de închiderea sau defectarea ușii de acces, a fost criticat în sensul că nu prevede exact modul în care se stabilește răspunderea, fiind eliminată această prevedere din regulament.
Minorii sub 14 ani pot intra în parcare și fără însoțitor
Totodată, s-a eliminat alineatul din articolul 43 care prevedea interzicerea accesului minorilor sub 14 ani neînsoțiți în parcare, după ce în cadrul dezbaterii publice, această prevedere a fost criticată de participanți. Primarul Dan Tarcea a promis atunci că regula va fi scoasă din regulament, în așa fel încât un copil de sub 14 ani să poată merge până la mașina parcată și în lipsa unui însoțitor adult
CITEȘTE ȘI
Regulamentul pentru parcările de biciclete a încins spiritele în Primărie. Boc: „Sunt foarte furios, așa ceva să nu mai promovați!”