Actualitate

Noile reguli pentru anul școlar 2020-2021. Elevii nu vor putea părăsi sala de clasă nici în pauza de cinci minute!

Pauzele vor fi doar de cinci minute iar orele vor fi de 55 de minute. Profesorii vor înregistra notele și absențele în agende proprii.

Noile reguli pentru anul școlar 2020-2021. Elevii nu vor putea părăsi sala de clasă nici în pauza de cinci minute! Noile reguli pentru anul școlar 2020-2021. Elevii nu vor putea părăsi sala de clasă nici în pauza de cinci minute!

 

 


Elevii vor merge pe un orar modular, iar profesorii vor organiza orele în mediul online în așa fel încât elevii să participe la activități practice, astfel se se poate evita pasivizarea elevilor, se arată în ghidul pentru învățământul gimnazial și liceal publicat astăzi de Ministerul Educației.

 


Ce înseamnă un orar modular?

Orarul va fi structurat astfel încât elevii să aibă câte două ore pe zi la fiecare disciplină.

La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte două, trei sau patru module pe semestru; de exemplu, pentru 4 ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore, care pot fi planificate în două module de câte două săptămâni și unul de aproape trei săptămâni.


Cum se vor desfășura orele?

Pauzele vor fi de 5 minute, timp în care cadrele didactice vor schimba sălile de clasă iar orele vor fi de 55 de minute. În intervalul unei ore de curs, fiecare clasă va avea o pauză de 10-15 minute pentru a folosi grupul sanitar (organizarea va fi făcută la nivel de palier). Pauzele vor fi organizate în așa fel încât elevii să nu se intersecteze pe coridoare.

În pauzele comune, de cinci minute,  nu este permisă circulația elevilor pe holuri, aceștia vor fi nevoiți să rămână în clasă.


În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5 minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe care le vor folosi.

Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul didactic.


Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber, activități care să includă mișcare.

Responsabilitățile profesorilor!

Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite.

O altă regulă este legată de notarea absențelor și a calificativelor, acestea vor trebui trecute pe agende proprii. Transferul acestor înregistrări în cataloagele claselor se face la mijlocul și la sfârșitul semestrului, după un program stabilit la nivelul unității de învățământ.

Pe cât posibil, se va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a părinților (e-mail, cataloage electronice etc.)

Scenariul verde

Constă în desfășurarea cursurilor cu prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice. Se vor lua măsuri de organizare a orarului, a spațiilor din unitățile de învățământ și a rutelor de circulație a elevilor și a personalului.

În funcție de resursele disponibile, va fi încurajată utilizarea formei electronice a manualelor și a materialelor auxiliare și se va reduce la minimum transmiterea de materiale în format fizic între elevi și cadrele didactice.

Scenariul galben

Constă în desfășurarea cursurilor cu prezența fizică parțială a elevilor și a cadrelor didactice și online parțial. Cei care sunt în clasele terminale, atât la învățământul liceal cât și gimnazial, vor participa zilnic la cursuri cu prezentă fizică.

Scenariul galben presupune atât prezență fizică cât și online a elevului. Mediul online totuși este baza acestui scenariu, elevii vor fi nevoiți să fie prezenți si pe platformele online impuse de unități. Pentru o organizare eficientă se va ține cont de condițiile locale.

Pentru reducerea contactului inutil între elevi, îndeosebi în orașele mari, cu număr maxim de elevi la clasă, este recomandabilă împărțirea claselor în jumătăți fixe, fără posibilități de „transfer”.

Scenariul roșu

Constă în desfășurarea cursurilor complet online. Prin urmare atât elevii cât și cadrele didactice vor folosi instrumente pentru mediul online, toate temele și lecțiile fiind încărcate pe platformă.

Unitățile de învățământ vor realiza baze de date care să cuprindă informații complete privind resursele de care dispun cadrele didactice și elevii. În funcție de resursele disponibile, elevii vor avea obligația de a se conecta la comunicarea online în forma solicitată de către cadrul didactic în fiecare moment, cu sau fără imagine.

Durata orelor din mediul online va fi cea reglementată, dar profesorii vor împărți orele în așa fel încât o parte din ele să fie dedicată activităților, iar profesorii vor oferi feedback copiilor în aceași oră sau în ora următoare. În acest fel se poate evita pasivizarea elevilor.

Informații despre cele trei scenarii

Decizia cu privire la scenariu sau la combinația de scenarii se ia la nivelul unității de învățământ, cu consultarea / informarea inspectoratului școlar.

Totodată, în toate scenariile va exista o componentă online pentru menținerea contactului cu elevii absenți, chiar și din move independente de pandemie. Părinții elevilor vor comunica, de asemenea, contextul epidemiologic al fiecărei familii și riscurile .

 

CITEȘTE ȘI:

 

Reguli stricte în grădinițe pe timp de pandemie

 

Selly vrea „o școală ca afară”. Artistul a trimis o scrisoare către Ludovic Orban și Ministerul Educației cu propuneri pentru sistemul de învățământ

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter