Actualitate

Undă verde pentru lărgirea Căii Mănăștur. Bandă de bus, piste de biciclete și un nou pod peste Canalul Morii

Consilierii locali au dat undă verde pentru proiectul de modernizare și lărgire a Căii Mănăștur și a străzilor adiacente.

Undă verde pentru lărgirea Căii Mănăștur. Bandă de bus, piste de biciclete și un nou pod peste Canalul Morii Undă verde pentru lărgirea Căii Mănăștur. Bandă de bus, piste de biciclete și un nou pod peste Canalul Morii

 

 


Consilierii locali au aprobat, în ședința de marți, 27 octombrie, proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Modernizare Calea Moților - Calea Mănăștur - str. Uzinei Electrice - str. Oțetului - str. Mărginașă”.

 


Valoarea totală a investiției este de 54.328.940,68 lei (cu TVA), valoarea necesară pentru exproprieri fiind de 14.466.601,95 lei. În total, o suprafață de peste 40.500 de metri liniari va fi expropriată pentru lărgirea Căii Mănăștur. Durata de realizare a lucrărilor este de doi ani.

Un nou pod peste Canalul Morii conectează cartierul Grigorescu cu Centrul și Mănășturul

Prin acest proiect, municipalitatea își propune realizarea unui un nod rutier în zona de vest a orașului, unde se va intersecta circulația dinspre Mănăștur și Centru, cu cea dinspre Grigorescu și Zorilor.


Este vorba despre intersecția din apropierea centrului comercial Platinia, care va fi reconfigurată. Pentru aceasta, se propune inclusiv amenajarea unui nou pod peste Canalul Morii care să lege strada Oțetului de Uzinei Electrice, care va facilita accesul în cartierul Grigorescu a mașinilor care vin dinspre Zorilor.

Bandă dedicată pentru autobuze

Conform proiectului, Calea Mănăștur ar urma să fie lărgită, fiind prevăzute patru benzi de circulație a câte 3 metri fiecare, iar la intersecţia cu strada Mărginaşă vor exista cinci brenzi de circulaţie. Ulterior, vor fi prelungite şi benzile dedicate pentru transportul în comun, care momentan se opresc pe strada Memorandumului. Astfel, va rămâne doar câte o bandă auto pe sens.


Strada Mărginașă va fi lărgită de asemenea și va ajunge la 9,7 metri lățime (3 benzi auto de 2,9 metri), cu o deschidere de peste 12 metri înainte de intersecția cu Calea Mănăștur.  Patru benzi de circulație va avea strada Oțetului, iar la intersecția cu Calea Moților se vor realiza cinci benzi de circulație. De asemena, vor exista patru benzi auto pe tronsonul Calea Moților – între strada Mărginașă și strada Moldovei, trotuare pe ambele părți ale carosabilului cu lățimi între 2 și 5 metri și piste de biciclete în ambele sensuri pe Calea Mănăștur, Calea Moților și strada Oțetului cu o lățime de 2 metri.

Zeci de proprietăți vor fi expropriate

4.673 de metri pătrați sunt suprafețele totale propuse pentru expropriere, astfel că 29 de proprietăți vor trece din domeniul privat în cel public, iar zece clădiri vor fi demolate. 


Conform studiului de fezabilitate, acest scenariu asigură creșterea cotei transportului public cu minim 40,8% și a vitezei de deplasare pentru mijloacele de transport public local cu minim 30%. 

Reconfigurarea traficului din zonele Calea Mănăștur și Calea Moților este un obiectiv cheie în vederea prioritizării transportului în comun, susțin reprezentanții municipalității clujene.

CITEȘTE ȘI

Peste 54,3 milioane de lei pentru modernizarea și lărgirea Căii Mănăștur și a străzilor adiacente! Pe câte benzi se va circula?

 

abonare newsletter