Actualitate
Traficul din Cluj-Napoca, prin ochii lui Boc: „Nu mașinile au prioritate în oraș, ci autobuzele”
Traficul din Cluj-Napoca este infernal, iar primarul Emil Boc a spus că soluția pentru a remedia această problemă este transportul în comun.
Traficul din Cluj-Napoca este infernal, mai ales dimineața, când oamenii aleg să folosească mașina proprie, în timp ce autobuzele și alte mijloace de transport în comun sunt goale.
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc a spus că orașul poate funcționa doar prin transport public, nu prin mașini, pentru că așa nu vom rezolva niciodată problema traficului. De asemenea, el a spus că într-un oraș ca și Clujul, pietonii, autobuzele, bicicletele și spațiile verzi au prioritate, nu mașinile care poluează și creează trafic.
„Am văzut o analiză care zicea că e coadă la mașini, dar autobuzele sunt goale. Ar trebui să ne dea de gândit aceast lucru., care a ajuns rapid prin mass-media. Să nu uităm că transportul în comun rămâne prioritatea dacă vrem să circulăm prin orașe. În orașe nu mașinile trebuie să aibă prioritate, ci pietonii, transportul public, bicicletele, liniile dedicate pentru autobuze și spațiile verzi. Acolo este soluția, nu fiecare în mașină. Asta înseamnă că vom sta mult în trafic”, a spus Emil Boc la un post de radio.
Transport nepoluant până în 2028
Transportul de comun din Cluj-Napoca este unul foarte rapid și eficient, care se ridică la standardele europene. Majoritatea autobuzelor sunt electrice, având banda lor specială de circulație. Proiectele care s-au implementat în Cluj-Napoca, în ceea ce privește transportul în comun, au fost pentru a oferi un plus cetățeanului și pentru a se reduce considerabil traficul din oraș.
De asemenea, există tot felul de reduceri pentru transportul în comun din Cluj, de la gratuitate pe toate liniile pentru elevi și studenți, până la gratuitate nelimitată pentru pensionari.
Emil Boc a declarat în nenumărate rânduri că transportul în comun este soluția prin care Clujul ar putea scăpa de trafic și de poluare.
Edilul a anunțat că nu doar municipiul Cluj-Napoca, ci întreaga zonă metropolitană va avea transport în comun 100% nepoluant, până în anul 2028.
„2028 este anul în care vom avea întreaga flotă de transport în comun nepoluantă. Am avansat inițial anul 2026, l-am analizat cu bugetul pe masă și cu toate documentele, iar 2028 este termenul pe care l-am stabilit. Cluj-Napoca este prins într-un program de transport metropolitan, noi asigurăm transportul nu doar în Cluj-Napoca, ci în toate comunele din preajma Clujului. Asta înseamnă o flotă de transport uriașă și pentru aceasta avem nevoie de investiții multianuale, care nu pot fi realizate doar de la un an la altul, pentru că și Floreștiul, urmează și Gilăul, și Apahida, și Baciu și alte comune din preajma Clujului sunt asigurate, ca transport public prin intermediul municipiului Cluj-Napoca, a Companiei de Transport Public. Atunci, avem nevoie ca întreaga flotă, nu doar cea din municipiu, să fie electrică”, a declarat Emil Boc, anul trecut.
Municipiul Cluj-Napoca nu doar că domină România în domeniul transportului alternativ, nepoluant, fiind primul oraș care a introdus autobuzele electrice, ci este și un oraș de referință în Uniunea Europeană, în acest domeniu.
CITEȘTE ȘI: