Actualitate

O tânără din Cluj-Napoca dă de pământ cu taximetriștii din oraș: „Ați rămas în anii 90! De asta merg cu Bolt sau Uber”

O tânără din Cluj-Napoca a rămas dezamăgită de experiența trăită în momentul în care a vrut să se deplaseze cu un taxi în oraș.

 

 


Bolt, Uber sau Free Now sunt cele mai importante firme de ridesharing care au furat pâinea taximetrișilor din Cluj-Napoca. Totuși, concurența este întotdeauna benefică clientului și clujenii au acum o altă variantă de a călători în oraș. Cele trei mai firme de ridesharing domină clar în sectorul tinerilor, unul dintre principalele avantaje fiind plata cu cardul sau direct cu telefonul mobil.

O clujeancă a povestit un episod care explică motivele pentru care oamenii au migrat de la celebrele taxiuri la companiile de ridesharing.


„Am avut nevoie de voi. Așa s-a nimerit, după vreo 3 ani în care n-am mai călcat în vreun taxi, am avut nevoie de voi. Poate dacă BOLT sau UBER ar avea propriile standuri, nici nu aș mai fi apelat la voi. Dar mă grăbeam, erați acolo, la îndemână, înșirați frumos, așa că am spus să profit. Cu toată încrederea că trăiesc într-un oraș de secol 21, deci nu vreun cătun uitat de munte, am întrebat timid primul taximetrist aflat în rând (noroc că am fost inspirată să întreb):

– mă scuzați, aveți POS?


Răspunsul parcă îl bănuiam, deci nu m-am mirat. Domnul își uitase acasă dispozitivul de plătit cu cardul. Asta e, după ce am ascultat toate scuzele posibile și imposibile, m-am îndreptat plină de speranță spre următorul coleg care stătea la rând. De data aceasta avea mașinăria buclucașă, dar nu era încărcată. Deci, stătea frumușel pe post de bibelou. Mi-am zis că totuși mă îndrept spre mai bine, așa că am întrebat și al treilea taximetrist care, plin de încredere mi-a confirmat că are, că merge, că totul e ok. L-am rugat să confirme, nu de alta dar nu aveam nici 10 bani cash. A căutat prin mașină, a scotocit și într-un final, a scos aparatul și l-a pus la încărcat. Numai că era atât de supt de energie încât probabil ar fi trebuit să aștept o jumătate de oră să se deschidă, așa că am renunțat, am mai ascultat încă o rundă de scuze, de parcă scuzele alea m-ar fi dus la destinație.

Într-un final, am ales să îmi mai încerc o dată norocul. Al 4-lea taximetrist, mândru minune mare, mi-a arătat cu degetul spre POS-ul pus țanțoș pe bord, încărcat și funcțional. Eram salvată, aleluia, hai să plecăm.


La destinație, surpriză. De 3 ori a încercat și tot de atâtea ori a eșuat să îmi accepte plata. Cu toată răbdarea din lume, l-am rugat pe domnul taximetrist ca de data asta să LASE CARDUL ÎN APARAT până când e acceptată plata.

S-a conformat (de fapt, era depășit, așa că mi-a dat mie POS-ul, adică mie, clientului, să mă descurc. Am băgat frumușel cardul, am introdus PIN-ul, am așteptat cu răbdare and voila, plată acceptată). Bine, el tot nu credea că banii au fost virați, părea așa, puțin neliniștit și neîncrezător, dar nu mai era asta problema mea.”, a povestit tânăra.


Clienta a fost vizibil nemulțumită de servicile oferite de taximetriști și le-a făcut câteva recomandări pentru a-și recâștiga clienții.

„Așa că dragi taximetriști, în mijloc de pandemie, când ar trebui ca totul să fie cât mai contactless, voi ați ales să rămâneți în anii 90, chiar dacă sunteți obligați să oferiți posibilitatea de plată cu cardul. Apropo, cei de la BOLT v-au luat-o înainte chiar și la plata cash, unde în momentul în care am intrat în mașină, deja știu cât am de plătit, astfel încât să nu mai stăm la final de cursă la șuete și discuții. Nu mai spun că, paradoxal, BOLTul e mai ieftin decât voi.Atât am vrut să vă spun. Ne mai vedem peste vreo 3 ani când, poate, veți fi și voi în rând cu lumea”, și-a încheiat clujeanca povestea.

Ultimele Stiri
abonare newsletter