Actualitate
AFLĂ când va putea intra RATUC în Floreşti şi Apahida
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca (fostul RATUC) va putea asigura în scurt timp transportul în comuna Baciu, cadrul legal fiind deja stabilit.
Deocamdată, locuitorii din Floreşti şi Apahida se vor deplasa în Cluj-Napoca tot cu autobuzele celor două firme private. CTP Cluj-Napoca nu poate intra pe trasee paralele până când consiliile locale din cele două comune nu vor adopta hotărâri de consiliu local în care să fie prevăzute traseele atribuite CTP Cluj-Napoca.
Deocamdată, dintre comunele din zona metropolitană, doar Baciu a adoptat o astfel de hotărâre de consiliu local.
“Baciu a adoptat deja hotărârea de Consiliu Local cu un nou traseu care a fost validat luni de către Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca şi urmează ca astăzi (miercuri, 29 ianuarie – n.red.) toate comunele din zona metropolitană să valideze această decizie a comunei Baciu. Mâine (joi – n.red.), cel mai probabil, voi convoca adunarea generală a Asociaţiei Metropolitane de Transport Public pentru a delega transportul pe acele trasee RATUC stabilite de Consiliul Local Baciu. Dacă mâine are loc adunarea generală, de mâine putem avea cadrul legal pentru ca RATUC-ul să intre pe un traseu stabilit de Consiliul Local al comunei”, a explicat primarul Emil Boc.
Primarul a menţionat că şi celelalte primării, Floreşti sau Apahida, trebuie să procedeze la fel dacă vor ca transportul în comun să fie asigurat de CTP Cluj-Napoca. “Dacă şi celelalte primării, respectiv Floreşti şi Apahida, vor proceda la fel, Primăria Cluj-Napoca şi eu voi sprijini RATUC să meargă în acele localităţi pe alte trasee decât cele pe care Consiliul Judeţean le-a licitat”, a mai spus Boc.
În comunele din zona metropolinată transportul în comun este asigurat acum de firme private după ce traseele au fost scoase la licitaţie de către forul judeţean.
“Consiliul Judeţean a alocat traseele prin licitaţie firmelor care au câştigat în sensul că au trimis traseele la Bucureşti în vederea organizării licitiaţiei care s-a adjudecat şi anumite firme au câştigat traseele, inclusiv din zona metropolitană. Noi, primăriile din zona metropolitană de transport public, am decis utilizând prevederile legale să concepem trasee speciale de transport public pe zona aceasta, altele decât cele pe care le-a licitat Consiliul Judeţean. Pentru asta este nevoie ca acele consilii locale din zona metropolitană să adopte hotărâri de Consiliu Local prin care să stabilească alte trasee decât cele licitate de Consiliul Judeţean şi să solicite asociaţiei ca RATUC să poată face transportul acolo”, a comentat Emil Boc.