Actualitate
Bike Sharing, funcţional din toamnă. Cât costă să închiriezi o bicicletă
La sfârşitul acestei luni, sistemul Bike Sharing prin care pot fi închiriate biciclete, intră în probe. Abia după aceea va fi funcţional cu adevărat.
Proiectul cu fonduri europene, Bike Sharing a intrat în linie dreaptă. Miercuri a început selectarea a 100 de voluntari care să testeze bicicletele şi tot miercuri a fost pus în dezbatere publică regulamentul care trebuie respectat pentru a închiria una din cele 500 de biciclete care vor fi puse la dispoziţia clujenilor. “De astăzi declanşăm procedura de selectare a 100 de voluntari care să asigure testarea proiectului Bike Sharing. Vor fi 20 de staţii care deja sunt în funcţiune şi care pot fi utilizate şi testate, dintr-un total de 42. De astăzi avem pe site regulamentul pentru Bike Sharing care va fi aprobat după aceea de Consiliul Local”, a declarat primarul Emil Boc.
Până la intrarea efectivă în funcţiune a sistemului Bike Sharing, timp de două luni, voluntarii vor testa bicicletele. „Până la sfârşitul lunii, Bike Sharing va intra în probe, după finalizarea celor două luni de probe va intra efectiv în activitate aşa cum scrie în cadrul proiectului”, a mai spus primarul.
Cum funcţionează sistemul de închiriere
O bicicletă poate fi închiriată gratuit timp de o oră, apoi se plăteşte o taxă care poate ajunge până la 80 lei pentru 12 ore. Aceasta este perioada maximă de folosire a unei biciclete. „Se va putea circula 60 de minute gratuit, este o perioadă în care noi am considerat că se poate ajunge din orice parte a oraşului în alta. Pentru că vrem să fie un sistem de transport funcţional, va fi taxat dacă se depăşeşte această perioadă. Prima jumătate de oră va fi taxată cu 2 lei, apoi va creşte progresiv pentru a încuraja cât mai mulţi clujeni să folosească acest sistem de Bike Sharing. Va ajunge la un maxim de 80 lei pentru 12 ore”, a afirmat Ovidiu Cîmpean, managerul de proiect.
Bicicleta este înseriată, are doi senzori care sunt cuplaţi la staţiile de biciclete şi care transmit informaţiile că această bicicletă a fost depusă în spaţiul de stocare.
Pistele încă nu sunt gata în totalitate
Potrivit managerului de proiect, legăturile între Cluj-Napoca şi Apahida şi Floreşti nu sunt încă realizate. “Reţeaua de piste este finalizată 90%, se lucrează pe Calea Someşeni la construirea pistei noi. Şi în afara proiectului, cei de la Siguranţa Circulaţiei au gândit piste noi şi odată cu modernizarea infrastructurii oraşului (strada Avram Iancu, strada Horea) sunt prevăzute piste de biciclete, însă acesta este un proces care va continua şi în viitor. Legătura cu Apahida se face pe Calea Someşeni, va fi finalizată anul acesta. În Floreşti, datorită faptului că nu s-a mai construit centura de ocolire prin spate pe la Polus încă nu am reuşit să facem legătura, însă este proiectată o variantă pe drumul european”, a explicat Ovidiu Cîmpean.
Valoarea contractului este de 2,6 milioane euro și a fost semnat în anul 2011, iar lucrările aveau ca termen de finalizare data de 16 august 2013, la un an de la ordinul de începere a lucrărilor. Au apărut mai multe întârzieri din cauza blocajelor la licitaţii.