Educație

Cum se vor desfășura Evaluarea Națională și înscrierea la liceu, în vreme de pandemie, la Cluj

Pandemia de coronavirus a determinat, fără doar și poate, schimbări majore în întreaga societate și în toate domeniile de activitate.

Cum se vor desfășura Evaluarea Națională și înscrierea la liceu, în vreme de pandemie, la Cluj Cum se vor desfășura Evaluarea Națională și înscrierea la liceu, în vreme de pandemie, la Cluj

Cadrele didactice și elevii au fost la rândul lor nevoiți să se adapteze rapid noului proces de învățare online. Examenul de Evaluare Națională, dar și cele de admitere în licee au fost modificate pentru a le veni în ajutor absolvenților de clasa a VIII-a, în această perioadă dificilă.

„Procesul de admitere la liceu este influențat de pandemie. Voi menționa, în primul rând, modificările aduse de noua programă școlară pentru examenul de Evaluare Națională, care exceptează acele conținuturi ce nu au putut fi parcurse în semestrul al II-lea, din cauza închiderii școlilor în data de 11 martie 2020. Pe de altă parte, modificări vor fi și în privința modului de desfășurare a examenului de Evaluare Națională, dar și a probelor de aptitudini în vederea admiterii la liceu.


CITEȘTE ȘI: Condiții de desfășurare deosebite la Evaluarea Națională

Desigur că ne-am confruntat cu situații diverse în județ, dar ne-am străduit ca prin diferite mijloace să acoperim necesarul de dispozitive prin care toți elevii să aibă acces la educație, iar acolo unde nu a fost posibil, am solicitat școlilor să găsească alte soluții pentru a asigura șanse egale la educație tuturor elevilor”, a declarat Marinela Marc, inspectorul școlar general al ISJ Cluj.

Aproape 800 de clase îi așteaptă absolvenți

Absolvenții de clasa a VIII-a au posibilitatea să urmeze diferite specializări ale celor trei filiere (teoretică, vocatională sau tehnologică) în liceele din Cluj și deoarece aceasta nu este o decizie ușor de luat, toate unitățile școlare oferă elevilor informații și consiliere privind profesiile, domeniile de activitate și semnificația socio-economică a profilelor.


„Diversitatea opțiunilor este o marcă a învățământului liceal clujean. La nivelul județului, pentru anul școlar 2020-2021, sunt aprobate un număr de 789 de clase la nivel liceal, din care 338 clase la filiera teoretică, 202 clase la filiera tehnologică și 93 de clase la filiera vocațională (profilurile teologic, sportiv, artistic şi pedagogic). De asemenea, din  cele 789 de  clase de liceu aprobate pentru județul Cluj, 106  clase sunt puse la dispoziția elevilor care vor opta pentru învățământul profesional și 50 de clase sunt alocate pentru învățământul dual”, a spus Marc.

Clujul, în fruntea topurilor naționale

An de an, învățământul cluejan se remarcă prin notele mari pe care atât absolvenții de gimnaziu, cât și cei de liceu reușesc să le obțină la testările naționale, dar și prin rata crescută a promovării și numărul mare de note de zece obținute în cadrul acestora.


„Rezultatele pe care județul Cluj le-a obținut în ultimii ani la examenele naționale ale elevilor și ale profesorilor, care au situat județul nostru pe primele locuri la nivel național, ca performanță, proiectele în care au fost implicați elevii și profesorii, dar și rezultatele la olimpiadele și concursurile școlare demonstrează calitatea învățământului clujean”, a adăugat inspectorul școlar genereal.

Care sunt problemele din învățământul clujean?

Neajunsurile sistemului educațional clujean privesc în principal infrastructura unităților de învățământ, problemă care se află în atenția autorităților locale, care au investit în ultimii ani resurse financiare pentru îmbunătățirea procesului de învățare.


Sunt multe probleme cu care se confruntă învățământul clujean, unele vizează infrastructura școlilor și aici se impune colaborarea cu autoritățile locale și județene pentru investiții masive în crearea de condiții optime pentru derularea procesului educațional. Alte aspecte țin de rețeaua unităților de învățământ, de corelarea calificărilor din învățământul tehnologic cu piața muncii, de promovarea mult mai eficientă a învățământului profesional și dual, de profesionalizarea managementului unităților de învățământ, de  identificarea de soluții reale pentru asigurarea egalității de șanse a elevilor din medii dezavantajate, de colaborare mult mai strânsă cu mediul academic și mediul de afaceri clujean”, a arătat Marinela Marc.

„Este momentul să așezăm învățământul românesc pe noi coordonate”

În final, inspectorul școlar general le-a transmis elevilor un mesaj de încurajare, dând asigurări că școlile vor lua toate măsurile necesare pentru desfășurarea în siguranță a examenelor și a pregătirii pentru acestea.


„Doresc să transmit tuturor elevilor de clasa a VIII-a că suntem alături de ei, că suntem preocupați de sănătatea lor și că școlile vor lua toate măsurile necesare pentru a asigura desfășurarea în condiții de maximă siguranță a pregătirii pentru examenele naționale și a susținerii emoționale a acestora.

Consider că, mai mult ca oricând, este momentul să reașezăm învățământul românesc pe noi coordonate, pe readucerea educației în școală, în familie și în societate, pe regândirea demersului didactic, centrat nu pe cantitatea de informații oferite elevilor, ci pe formarea competențelor de a opera cu aceste cunoștințe, pe pregătirea lor pentru viață, pentru a se putea integra pe o piață a muncii în schimbare, cu profesii care azi nu există în Codul Ocupațiilor din România”, a transmis șefa ISJ Cluj.

CITEȘTE ȘI:

Vești bune pentru elevii care se vor pregăti pentru BACALAUREAT și Evaluarea Națională. Guvernul va dota școlile cu măști de protecție

 

 

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter