Educație
Ce părere au studenții despre organizarea anului universitar în mediul online? „Sunt lucruri imposibil de învățat online, mai ales la medicină.“
Universitățile din Cluj-Napoca au început de două săptămâni cursurile în mediul online. Studenții nu sunt foarte mulțumiți de felul în care unele universități își desfășoară activitatea.
Ce părere au studenții despre organizarea anului universitar în mediul online? „Dacă mă duc mâine în spital să văd un pacient, habar n-am ce să îi fac”
Anul acesta universitățile de stat din Cluj-Napoca și-au început cursurile în mediul online. Fiecare universitate și-a organizat propiul sistem de desfășurare a cursurilor.
Pentru a înțelege mai bine modul de desfășurare dar și pentru a observa dacă universitățile clujene și-au perfecționat modul de predare în mediul online, Monitorul de Cluj a vorbit cu mai mulți studenți de la fiecare universitate din oraș.
UMF - „Sunt niște lucruri imposibil de învățat în mediul online, mai ales pentru noi cei de la medicină.”
Alexandru este student în anul IV la UMF, și consideră că facultatea online nu îl pregătește suficient pentru această meserie.
„Sunt niște lucruri imposibil de învățat în mediul online, mai ales pentru noi cei de la medicină. Noi învățăm o grămadă de teorie, și practic nu ne ajută cu nimic. Dacă mă duc mâine în spital să văd un pacient, habar n-am ce să îi fac.”, susține tânărul student.
Alexandru susține că universitatea nu are probleme tehnice, ci administrative.
„Pai sincer să fiu mă așteptam să fie mult mai ok decât semestrul trecut, având în vedere că deja suntem toți familiari cu sistemul acesta. Nu sunt neapărat probleme tehnice cât sunt probleme administrative”, a declarat Alexandru pentru Monitorul de Cluj.
UMF nu are probleme tehnice, ci administrative
Studentul spune că unii profesori nu își dau interesul. Totuși, anul acesta are parte de unii profesori mult mai deschiși și mai înțelegători.
„Nu sunt probleme tehnice, ci sunt probleme la nivelul de cum se gestionează toată treaba. Anul acesta, profesorii pe care îi am sunt cât de cât ok, față de anul trecut.”, afirmă studentul de la UMF.
UTCN - program care verifică temele plagiate
Ioana este studentă la UTCN în anul II, și spune că schimbările sunt doar la nivel de notare. Profesorii au programe prin care verifică dacă tema este plagiată sau nu.
„Nu observ mari schimbări față de semestrul trecut, poate pentru că este și abia a doua săptămână. Singurele schimbări care par să apară sunt la modul de notare. Având în vedere că suntem acasă, profesorii sunt mai precauți. Vor ca temele noastre să fie autentice, nu plagiaturi. Au un program prin care pot verifica dacă am copiat sau nu”, a declarat Ioana, studentă la UTCN în anul II.
Studenta vede două părți în facultatea online, una bună și una rea. Cea bună este timpul pe care îl economisește, dar partea rea este că informația nu rezistă atât de mult.
„Facultatea online are două părți: una în care e mai ușor la examene pentru că avem mai multe resurse și mai mult timp, iar profesorul nu este lângă tine ca să te supravegheze. Dar pe cealaltă parte sunt conștientă că nu este deloc benefic, învăț mai puțin pentru că știu că am alte alternative. Este clar că și la facultate când mergeam fizic, majoritatea studenților depuneau efort minim pe perioada anului, dar de acasă este și mai grav”, a declarat studenta de la UTCN.
UBB - „Facultatea online nu schimbă scopul pentru care m-am înscris la FSPAC”
Diana este studentă la UBB în anul III, și vede facultatea online mai mult ca un plus, decât un minus. Studenta spune că sunt câteva probleme tehnice, dar acest lucru se poate regla în timp.
„Raportat la situația actuală consider facultatea online ca fiind cea mai bună variantă. Specializarea pentru care am optat ne oferă flexibiltate când vine vorba de studiu online ( aici mă refer la resursele de care avem nevoie pentru a putea redacta materiale). Pentru mine, facultatea online nu schimbă scopul pentru care m-am înscris la FSPAC. Există anumite probleme de ordin tehnic care deranjează studentul în timpul cursurilor/seminariilor (calitatea slabă a conexiunii de internet, microfoane care bâzâie, platforma Teams care pentru mulți este nouă și ridică probleme la modul de utilizare), dar per general lucrurile funcționează si profesorii se implică în acest sens”, a declarat Diana, studentă la UBB în anul III.
USAMV - „ Ne-a împărțit în serii ca să minimizeze cât mai mult contactul între studenți”
Bettina este studentă la USAMV în anul VI, iar universitatea la care se află merge pe un scenariu hibrid care le oferă posibilitatea studenților de a fi și fizic la laboratoare.
„Sunt diferențe față de semestrul trecut, practic ne-a împărțit în serii ca să minimizeze cât mai mult contactul între studenți. Cursurile se fac doar online, iar activitățile clinice se fac la facultate. Lucrăm pe Google Meet. Momentan eu sunt în seria a doua care face online, și am 14 ore pe săptămână. După 7 săptămâni voi intra la activitatea clinică și voi avea 40 de ore pe săptămână”, a declarat Bettina, studentă la USAMV.
Medicina nu prea se poate face online
Studenta consideră că această facultate online este doar de fațadă, iar pregătirea pentru domeniul medicinei lasă de dorit.
„Mi se pare doar o chestie de fațadă, nu ne pregătim cum ar trebui să o facem. Anul acesta nu este atât de important, avânt în vedere că avem materii de marketing și legislație. Dar anul trecut a fost foarte greu. Noi la sfârșitul anului V ar trebui să fim medici, și în anul 6 să facem materii de conturare și să ne ocupăm de licență”, afirmă studenta.
UAD - majoritatea studenților stau cu microfoanele oprite
Andreea este studentă la UAD în anul II, și consideră că profesorii chiar încearcă să facă cursurile cât mai interactive, însă studenții nu sunt interesați.
„Suntem la început dar s-au perfecționat câteva chestii față de anul trecut. Semestrul trecut eram toți speriați și nu înțelegeam exact cum funcționează toată treaba asta. Anul acesta suntem mult mai pregătiți atât noi, cât și profesorii. Lucrăm pe o singură platformă Google Meet, ca și anul trecut. Ei încearcă să transforme cursurile cât mai interactive, dar mulți nu își deschid camerele și microfoanele. Primim mai multe teme, explicația este următoarea: nu mai suntem pe drumuri, și avem din start un plus la timp.”, a declarat Andreea, studentă la UAD.
Studenta spune că există și o parte bună a acestui sistem online, faptul că a învățat să lucreze mai mult cu tehnologia. Folosește diferite programe pentru a crea desene digitalizate.
„Am învățat să lucrez mai mult digital,iar totul este mult mai rapid. Dar dezavantajul constă în informația pe care o primim. Aceasta nu este atât de stufoasă cum era când mergeam fizic. La ateliere când mergeam toți aveam reviste, schițe și făceam schimb de informații. În domeniul nostru, online-ul te limitează la anumite lucruri”, a declarat Andreea.
CITEȘTE ȘI:
Elevii vor avea GRATUITATE pe TOATE mijloacele de transport în comun
Cât cheltuie studenții la Cluj? Pierderi mari în economie dacă nu se întorc la facultăți