Monitorul Cartierelor

20 de hectare de pădure vor fi „rase” de Centura Metropolitană în Făget. Ce soluții sunt?

Cel puțin 20 de hectare de pădure vor dispărea odată cu construirea Centurii Metropolitane, avertizează deputatul independent de Cluj Adrian Dohotaru.

20 de hectare de pădure vor fi „rase” de Centura Metropolitană în Făget. Ce soluții sunt? 20 de hectare de pădure vor fi „rase” de Centura Metropolitană în Făget. Ce soluții sunt?

Cel puțin 20 de hectare de pădure vor fi „rase” de pe fața pământului dacă se construiește inelul sudic al municipiului Cluj-Napoca, susține parlamentarul clujean. Ca număr de copaci, este de minim 5-10 ori mai mult decât arborii din Parcul Central „Simion Bărnuțiu”, avertizează Adrian Dohotaru, care cere soluții pentru rezolvarea problemei.

Reamintim că, în noiembrie anul trecut, la recomandarea specialiștilor, administrația clujeană a optat pentru varianta 8 (V8) a Centurii Metropolitane. Primarul Emil Boc a recunoscut că vor fi pe traseu câteva lucrări de infrastructură mai grele în zona Făgetului, acolo unde terenul este mai dificil. Acestea sunt însă prevăzute în proiectul tehnic.


Pădurea Făget în zona Mănăștur, la fel de necesară ca Centura Metropolitană

Adrian Dohotaru afirmă că merge des cu familia în Făget, unde se bucură de „un dar al naturii”, „sacrificat” pentru traficul auto. Deși înțelege necesitatea Centurii Metropolitane, parlamentarul ecologist spune că o pădure într-un oraș poluat este la fel de necesară. Autoritățile locale nu informează îndestul cu privire la sacrificiile necesare pentru a construi Centura, acuză el.

Un segment al viitoarei variante ocolitoare va trece aproape de blocurile din cartierul Mănăștur. Dohotaru este ferm convins că există soluții pentru ca lucrările la cele două tuneluri ale Centurii să se facă în subteran. Costurile cresc considerabil, însă se taie mai puțin, spune el, lansând un apel clujenilor să vegheze în ce măsură va fi afectată pădurea și prin ce lucrări se poate interveni astfel încât zona Făget să fie cât mai puțin afectată.


„Doresc ca această pădure să fie prezervată pentru generațiile următoare. Trebuie să-i spunem foarte clar primarului Emil Boc în ce măsură lucrările pentru Centura Metropolitană vor afecta pădurea. Estimări conservatoare arată că cel puțin 20 de hectare vor fi rase”, a mai spus Adrian Dohotaru.

Varianta 8 a Centurii Metropolitane din Cluj-Napoca, cea mai puțin invazivă

Varianta 8 a Centurii Metropolitane, aprobată, va prinde o parte și din zona verde a orașului, dar „nu avem variante!”, a recunoscut, în luna februarie, viceprimarul Dan Tarcea. Acesta vorbea despre o particularitate a zonei respective, în condițiile în care în vecinătate, unde se află Muzeul Apei, există cel puțin 250 hectare de rezervație unde nu se poate interveni deloc, fiind vorba despre zona strategică de apă.


„Dacă nu era această rezervă strategică de apă, erau mai multe variante!”, a recunoscut viceprimarul, care a mai precizat că, deși vor exista costuri suplimentare pentru varianta 8 a Centurii Metropolitane, „nu avem ce face, este o singură soluție, nu se poate devia”. Orice deviere înspre Florești ar trebui să treacă peste câteva blocuri construite cu autorizații de construire, a completat Dan Tarcea.

Alocarea financiară de la Comisia Europeană pentru Centura Metropolitanpă este de 150 de milioane de euro. Acești bani vor putea fi utilizați până în 2023, an la finalul căruia speră și edilul Emil Boc să fie gata investiția. Potrivit reprezentanților platformei de monitorizare a infrastructurii „Pe Unde Merg”, costul final pentru implementarea proiectului va fi de peste 250 milioane de euro.


În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I), prevăzută cu 4 benzi de circulație, va avea aproximativ 31,3 km de drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou. Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km – drumuri noi sau modernizare de drumuri existente. Reamintim, că aceste variante de legătură au fost deja avizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

CITEȘTE ȘI:


Centura sudică „taie” Parcul Colina. Primăria predă armele: „Asta este, nu avem ce face!”
 

Cum va afecta Centura Metropolitană viața clujenilor din Mănăștur? „Separă Pădurea Făget, taie în două Parcul Colina!”
 

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter