Monitorul Cartierelor
Noul pod peste Someș, BLOCAT. Licitația a fost contestată
Podul Răsăritului este blocat până la soluționarea contestației depuse de Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj privind licitația de proiectare și execuție a obiectivului.
Primăria municipiului Cluj-Napoca a lansat, pe 5 noiembrie 2019, licitația pentru construirea noului pod de lângă Gară, la intersecția străzilor Oașului și Răsăritului. În urma procedurii, a fost declarată câștigătoare firma bucureșteană Freyrom SA – Procons Grup SRL – Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL – Integrated Road Solutions SRL.
Semnarea contractului a fost însă blocată, momentan, de contestația depusă la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) de una dintre celelalte trei firme care au depus oferte, și anume Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj.
„Podul Răsăritului este în contestaţie, depusă la CNSC. Vom aştepta finalizarea acestor proceduri”, a declarat primarul Emil Boc, la un post local de radio.
Un nou drum de legătură, între Mărăști și Gară
La începutul lunii noiembrie, Emil Boc a afirmat podul va fi realizat, iar odată cu acesta, o nouă stradă care va lega Piața 1 Mai și zona Clujana de strada Oașului, respectiv de zona Gării, va fi amenajată paralel cu calea ferată, în continuarea străzii Câmpul Pâinii.
„Vom realiza un drum paralel cu calea ferată, în zona Câmpul Pâinii, care vine practic până la gară, un drum alternativ care va facilita și va întări mobilitatea urbană din zona respectivă și câteva din proiectele importante ale Clujului”, a declarat Emil Boc, la o emisiune radio.
Drumul alternativ este menit să descongestioneze circulația din zonă, facilitând circulația între cartierul Mărăști și gară. Podul care va lega străzile Oașului și Răsăritului se află în procedură de licitaâie, a mai arătat edilul.
5 milioane de euro va costa noul pod peste Someș
Valoarea contractului pentru proiectare și execuție „construire pod peste râul Șomeșul Mic care face legătura între strada Oașului și strada Răsăritului în municipiul Cluj-Napoca” este în valoare de 22.771.690 lei (aproximativ 5 milioane de euro). Podul, cu o suprastructură metalică, va avea o lungime de 57,90 ml, o lățime de 26 ml, 2 piste de biciclete și 2 trotuare.
În prezent, legătura între zona industrială Clujana și Piața Gării se face peste poduri aflate la distanțe destul de mari, ajungându-se astfel la o intensitate a traficului mare pe artere rutiere care deservesc alte zone, oricum aglomerate. Construirea podului și amenajarea intersecțiilor aferente vor contribui la fluidizarea traficului auto, precum și la posibilitatea realizării unor activități economice și recreative în parcurile din zonă (pietoni, bicicliști).
CITEȘTE ȘI
Legătură directă între Mărăști și Gară. Ce se mai aude de noul pod peste Someș?