Ştiri din Transilvania

Noi intervenții pe Calea Baciului, CNAIR vrea să fluidizeze traficul în zona Napolact

La ședința extraordinară de miercuri, Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca va dezbate un proiect de Hotărâre privind un scurt sector de drum de pe DN 1F, de pe Calea Baciului.

Noi intervenții pe Calea Baciului, CNAIR vrea să fluidizeze traficul în zona Napolact Noi intervenții pe Calea Baciului, CNAIR vrea să fluidizeze traficul în zona Napolact

Potrivit referatului de aprobare, consilierii locali vor opta pentru darea în administrare în favoarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, a suprafeței de 16.556 mp – tronsonul de drum al DN 1F, între km 4+900 și km 6+050, pe strada Calea Baciului.

Din perspectivă tehnică, CNAIR a solicitat, prin intermediul unei adrese înregistrată la Primăria municipiului Cluj-Napoca, emiterea unei Hotărâri de Consiliu Local privind tronsonul scurt de la podul peste Valea Seacă, până la SC Napolact SA (valoare de inventar 2.971.455,41 lei), în vederea realizării lucrărilor de fluidizare a traficului de pe Drumul Național 1F.


Podețul de pe Calea Baciului nu face față traficului

Reamintim, că în noiembrie 2019, consilierii locali au aprobat darea în administrare a podețului situat pe Calea Baciului în favoarea DRDP Cluj, în vederea realizării lucrărilor de reparații asupra podețului. Administrația locală anunța că, pentru imobilul-pod, a fost emis certificatul de urbanism privind autorizarea executării „lucrărilor de reparații și lărgire pod DN 1F”.

La mijlocul lunii mai însă, CNAIR a început să caute o firmă pentru executarea unor lucrări de întreținere a podețului, lucrări în valoare de aproape un milion de lei. Lucrările de reabilitare și extindere la trei benzi de circulație au dus la degradarea pe zone întinse, cu tendință de afectare a capacității portante, în mod special pe sensul de ieșire din Cluj-Napoca, pe care există o singură bandă auto.


Drumul Național F1 face legătura între municipiul Cluj-Napoca de la intersecția cu drumul național DN1 (E60) cu localitățile Zalău (județul Sălaj), Tășnad și Carei (județul Satu Mare), având ca finalitate frontiera cu Ungaria. Sectorul de drum pe care amplasat podețul a fost inclus în etapa a doua de reabilitare a drumurilor naționale Cluj-Napoca – Topa Mică, pe o lungime de 31,10 km, între anii 1998-2001.

CITEȘTE ȘI:


Podețul de pe Calea Baciului nu face față traficului. La doar șase luni de la extinderea la 3 benzi, licitație de aproape un milion de lei pentru întreținere
 

Ultimele Stiri
abonare newsletter