Ştiri din Transilvania

Termene optimiste! Autostrada Sebeș-Turda, gata în 2020, A3 Transilvania, finalizată integral în patru ani?

Tronsonul Râşnov-Cristian al Autostrăzii A3, varianta ocolitoare a municipiului Bacău, dar şi lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda ar putea fi gata până la sfârşitul anului curent.

termene-optimiste-autostrada-sebes-turda-gata-in-2020-a3-transilvania-finalizata-integral-in-patru-ani termene-optimiste-autostrada-sebes-turda-gata-in-2020-a3-transilvania-finalizata-integral-in-patru-ani

 

 


Cele trei obiective de infrastructură rutieră vor fi finalizate până la finalul acestui an, a promis, joi, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, în cadrul conferinţei online RoInvest.

 


„Am preluat în noiembrie anul trecut mandatul şi aveam în implementare aproximativ 150 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare. În acest moment avem peste 250 de kilometri în lucru”, a declarat Lucian Bode.

Contracte de proiectare și execuție pentru 250 km

Ministrul de resort a precizat că au fost semnate contractele de proiectare şi execuţie pentru încă 250 de kilometri de autostradă.


„Anul viitor avem toate şansele ca în România să se lucreze pe aproximativ 250-300 de kilometri de autostrăzi, drum expres şi variante ocolitoare. Am dat în trafic cei 23 de kilometri de pe Autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, am dat în trafic 25 de km din Autostrada Transilvania şi până la sfârşitul anului ne propunem să finalizăm tronsonul 1 din Autostrada Sebeş-Turda, să finalizăm sectorul de autostradă dintre Râşnov şi Cristian şi varianta ocolitoare Bacău, 17 kilometri în regim de autostradă. Acestea sunt obiectivele până la sfârşitul anului”, a precizat ministrul.

Lucian Bode a precizat că modelul economic bazat pe investiţii al actualului Guvern priveşte infrastructura de transport ca fiind „coloana vertebrală” a creşterii economice a ţării, astfel că au fost planificate lucrări în valoare totală de 72,4 miliarde de euro în următorii 10 ani, pe toate modurile de transport. Cel puțin pe hârtie.


„De unde luăm aceşti bani? Din cei aproximativ 47 de miliarde de euro din noul cadru financiar multianual 2021-2027, din cei 33 de miliarde de euro din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă, din bugetul de stat – am spus că vom aloca 2% din PIB pentru sectorul transporturi în fiecare an – şi, bineînţeles, din împrumuturi externe”, a arătat Lucian Bode.

Autostrada Transilvania, finalizată în următorii 4 ani?!

Conform ministrului, dacă astăzi am aloca 2% din Produsul Intern Brut – adică 4 miliarde de euro – pentru transporturi, nu am putea să-i cheltuim, pentru că nu avem deocamdată capacitatea administrativă.


Totodată, Lucian Bode spune că România ar putea avea 700 de kilometri noi de autostradă şi 300 de kilometri de drum expres în următorii patru ani, având în vedere tronsoanele pe care se lucrează şi cele pentru care se va da în curând ordinul de începere a lucrărilor.

În ceea ce priveşte autostrăzile, ar putea fi gata lotul 1 şi lotul 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, Autostrada Lugoj-Deva, Autostrada Transilvania integral (cu excepţia tronsonului care cuprinde tunelul Meseş), Autostrada A7 Ploieşti-Siret (mai puţin loturile Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret), dar și A0, adică centura de nord şi sud a Bucureștiului.

„Sunt 700 de kilometri de autostradă aflate unele tronsoane în lucru, altele vor intra în lucru în perioada următoare, dar cert este că pot fi finalizate, conform contractelor, până în 2024. Sunt aproximativ 300 de kilometri de drum expres care pot fi finalizaţi în următorii patru ani”, a precizat, optimist, Lucian Bode.

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Sebeș-Turda, șoseaua promisiunilor neonorate. Pe A10, șoferii vor circula la anul și la mulți ani!


 

Ultimele Stiri
abonare newsletter