Actualitate
Electrica Furnizare atrage atenția asupra unor practici înșelătoare. Fii informat! (P)
Compania Electrica Furnizare își avertizează clienții cu privire la riscul de a fi expuși unor practici înșelătoare ce s-au intensificat la nivelul județului Cluj.
În ultima perioadă, din ce în ce mai mulți consumatori solicită revenirea în portofoliul de clienți Electrica Furnizare, aceștia acuzând faptul că au fost victimele unei înșelătorii; astfel, clienții au fost vizitați acasă de către „agenți de vânzări” care i-au convins, prin metode înșelătoare, să semneze un contract de furnizare a energiei electrice cu un alt furnizor, intenția lor nefiind aceea de a-și schimba furnizorul. Metodele înșelătoare la care clienții au fost expuși cel mai des sunt următoarele:
- Au fost informați în mod fals că le va fi sistată furnizarea curentului electric;
- Le-a fost solicitat să semneze reînnoirea contractului de furnizare a energiei electrice, fără a li se spune că vor semna un contract cu un alt furnizor;
- Au fost informați în mod fals cu privire la faptul că Electrica Furnizare va fi vândută sau că există riscul să fie închisă;
- Le-a fost solicitat să semneze reînnoirea contractelor de furnizare a gazelor naturale, dar, cu această ocazie, au semnat și contracte de furnizare a energiei electrice cu un alt furnizor, fără a fi informați în prealabil;
- Au fost informați în mod fals că valabilitatea contractului actual de furnizare a energiei este depășită și că există obligativitatea de a încheia un alt contract.
Cu această ocazie, compania le reamintește clienților faptul că perioada de valabilitate a contractelor de furnizare a energiei electrice încheiate cu Electrica Furnizare este nedeterminată, nefiind necesară reînnoirea de contract; doar ofertele de furnizare a energiei electrice sunt supuse actualizării în momentul în care perioada de valabilitate a acestora ajunge la final.
Electrica Furnizare își îndeamnă clienții să fie precauți în interacțiunile cu agenții de vânzări și le recomandă, pe această cale, să realizeze o serie de acțiuni menite să îi protejeze de practicile înșelătoare descrise mai sus:
- Să solicite legitimația de serviciu a agentului de vânzări pentru a putea verifica informațiile prezentate de acesta cu privire la identitatea și compania pe care o reprezintă;
- Să citească atent conținutul tuturor documentelor prezentate; în cazul particular al reînnoirii ofertei din contractul pentru furnizarea de alte utilități sau servicii, care sunt pe diverse perioade determinate, este important pentru clienți să parcurgă cu atenție materialele puse la dispoziție, să verifice toate bifele din documentele prezentate, astfel încât să evite semnarea în același timp și a unui contract de furnizare a energiei electrice, fără ca aceștia să fi solicitat sau să fi dorit acest lucru;
- Să verifice modul în care sunt folosite datele cu caracter personal şi documentele pe care clienții le pun la dispoziţia agenților de vânzări;
- Să contacteze Electrica Furnizare: - prin intermediul formularului de contact online, care poate fi accesat la link-ul: https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/;
- la numărul de telefon 0244.406.006 (număr cu tarif normal);
- utilizând chatbot-ul disponibil pe site-ul www.electricafurnizare.ro;
- prin aplicația MyElectrica;
- în centrele de relații cu clienții;
pentru orice informaţii referitoare la ofertele companiei, la activităţile desfăşurate de reprezentanții acesteia, cât şi pentru sesizări referitoare la presupuse încălcări ale legii.
Electrica Furnizare susține dezvoltarea unui mediu concurențial și consideră esențial ca, odată cu liberalizarea pieței de energie electrică, clienții să își poată alege furnizorul potrivit, în condițiile în care sunt corect informați și în deplină cunoștință de cauză.
Electrica Furnizare le mulțumește clienților pentru încrederea acordată și îi încurajează să sesizeze orice fel de practici neconcurențiale pentru a putea lua măsurile corespunzătoare.
CITEȘTE ȘI: