Actualitate
Lucrările la drumul expres de la Tureni, progres de 60% în teren. Un nou termen pentru finalizarea conexiunii dintre A3 și DN1.
Lucrările la drumul expres care va conecta Autostrada Transilvania și DN1, prin Tureni, au ajuns la un stadiu de execuție de 60%. Termenul proiectului a fost prelungit.
Un nou termen pentru realizarea conexiunii dintre A3 și DN1, prin Tureni. În teren, stadiul fizic al lucrărilor a depășit 60%.|Foto: DRDP Cluj-Facebook
Antreprenorul DIMEX 2000 - CON-A OPERATIONS SRL a reușit un avans substanțial al lucrărilor în teren pentru realizarea drumului expres (DEx 4 A3-DN1, Tureni) care va conecta Clujului la autostradă.
La finalul lunii trecute, antreprenorul executa lucrări de terasamente și consolidare, relocarea utilităților, precum și lucrări la depozitul de sare, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj.
Un nou termen pentru realizarea conexiunii dintre A3 și DN1, prin Tureni
Potrivit reprezentantului antreprenorului, pentru finalizarea conexiunii Autostrada Transilvania – DN 1 a fost stabilit un nou termen, în condițiile în care au fost întâmpinate probleme în teren cu relocarea rețelelor.
În lipsa avizelor necesare și a modificărilor legislative, relocarea rețelelor a fost realizată abia la finalul verii.
În acest context, termenul inițial pentru predarea proiectului (februarie 2025) a fost prelungit cu patru luni. Noul termen pentru conectarea Clujului la autostradă este Iunie 2025.
Cu toate dificultățile apărute în teren, constructorul a reușit un progres fizic de peste 60%.
„În prezent lucrările au depășit stadiul fizic de execuție de 60%. Noul termen este iunie 2025. Stratul de uzură nu poate fi realizat în perioada iernii.
Au fost probleme cu relocările de rețele. Ar fi trebuit să avem avizele la semnarea contractului (28 iulie 2023). Din diverse motive, inclusiv modificări legislative, acele avize și-au pierdut valabilitatea. Astfel încât relocarea acelor rețele a fost posibilă abia în perioada august-septembrie 2024”, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, reprezentantul antreprenorului Dimex-2000, inginer Daniel Scurtu, în contextul încheierii lucrărilor de consolidare la strada Uliului.
Inițial, estimările oficiale avansau ideea realizării mini-centurii de la Tureni până la finalul lui 2024, însă din cuza dificultăților specifice de teren, lucrările au avansat mai lent.
În traseu, drumul expres are o lungime de 5 kilometri, plus alți 10 kilometri ce reprezintă bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3.
Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.
Autorizația de construire pentru Drumul Expres ce va lega municipiul Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania, prin Tureni, a fost emisă de Ministerul Transporturilor în august anul trecut, iar lucrările derulate de Asocierea Dimex 2000 Company SRL–Autotehnorom SRL–OPR Asfalt SRL–Obras Publicas Y Regadios SA–Con-A Operations SRL au debutat în septembrie 2023.
Valoarea contractului este de 562,6 milioane de lei.
Drumul de legătură a Clujului la autostradă va avea un impact substanțial asupra traficului și va elimina traficul de tranzit din Turda.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: