Actualitate
Secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), deblocată. Sorin Grindeanu: „Contractul pentru lotul Meseș va fi semnat în perioada următoare”.
Cel mai mare contract de infrastructură rutieră, în valoare de 6,8 miliarde lei, pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3) ar putea fi semnat în perioada următoare.

Trei contestații au fost depuse la contractul câștigat de Makyol pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), însă la începutul lunii martie, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile depuse de WeBuild (2 contestații) și Mapa (1 contestație).
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania. „Verde” pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contestațiile depuse la contractul câștigat de Makyol, respinse de CNSC.
Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna cu turcii de la Makyol contractul pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA.
Grindeanu: Contractul pentru lotul Meseș va fi semnat în perioada următoare
La începutul săptămânii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că actele pentru finalizarea tuturor procedurilor necesare începerii lucrărilor la ultima secțiune care nu era contractată din Autostrada Transilvania (A3) trebuie semnate în perioada imediat următoare.
„Ce-avem de făcut săptămâna aceasta?
În primul rând, urmează să fie desemnat câștigătorul pentru Lotul 2 al Autostrăzii A7, tronsonul Roșcani – Suceava. Pe Lotul 1 al aceluiași proiect, câștigătorul a fost deja anunțat săptămâna trecută.
Pe A8, pe tronsonul Pipirig – Reghin, așteptăm ultimele documente pentru a putea semna contractul săptămâna viitoare.
Pe Autostrada Transilvania, avem ultimele documente de primit pentru a semna contractul pe segmentul cu Tunelul Meseș, în paranteză fie spus, cel mai mare contract din istoria CNAIR.
Pe lista priorităților se află și reabilitarea podului de la Azuga, pentru care se așteaptă ultimele documente din partea companiei câștigătoare.
Nu în ultimul rând, țin să vă anunț că astăzi, în sfârșit, a fost preluată dana 120 din portul Constanța de la CFR Marfă la Administrația Porturilor Constanța, urmând ca toate actele ulterioare să fie făcute de cele două părți”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu prin intermediul unui mesaj publicat pe rețeaua TikTok.
Peste 40 km de autostradă și șase ani pentru lucrări
Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania. Constructor desemnat pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău. Contract de 6,8 miliarde lei și termen de șase ani pentru realizarea lucrărilor.
Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Este vorba de ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: