Actualitate
UDMR vrea ca la 112 să se răspundă în maghiară
Deputatul UDMR Kereskényi Gábor spune că este inadmisibil ca la serviciul de urgență să nu se răspundă și în limba maghiară și că această discriminare poate duce la pierderi de vieți omenești.
UDMR vrea ca la 112 să se răspundă în maghiară'Este inacceptabil ca în România serviciul de apel urgențe să nu funcționeze și în limba maghiară, deși acest aspect este prevăzut în punctul 12 al OUG nr. 34 din 2008', a afirmat nemulțumit, deputatul UDMR de Satu Mare, Kereskényi Gábor, într-o întrebare adresată ministrului Sănătății, potrivit Agerpres.
Kereskényi a relatat că există zeci de numere de urgență în cadrul Uniunii Europene, însă 112 este unicul număr de urgență care poate fi folosit pentru a contacta serviciile de urgență (ambulanța, pompieri și poliție) în orice țară din Uniunea Europeană.
'În România, serviciul 112 este disponibil atât în limba română cât și în limbile engleză, franceză, respectiv în limba minorității naționale aflate pe teritoriul țării, în cazul nostru fiind vorba de limba maghiară', a precizat deputatul UDMR de Satu Mare.
De asemenea politicianul a reiterat detaliile cadrului legislativ legate de acest aspect, spunând că unul dintre punctele aduse în prim plan în momentul intrării în vigoare a actului normativ s-a referit la faptul că vor exista 41 de angajați cunoscători ai limbii maghiare în 8 județe.
Pentru limbile minoritare, în cazul de față limba maghiară, există posibilitatea transferării apelului efectuat de la un centru de urgență către un alt centru care asigură servicii în limbile respective, în cazul în care în momentul efectuării apelului nu lucrează un angajat cunoscător al limbii respective.
Deputatul de Satu Mare l-a informat pe ministrul Sănătății asupra unui caz semnalat în circumscripția sa electorală, în data de 23 septembrie 2013, la ora 14,10.
,,La data și ora amintită, o persoană din circumscripția mea electorală a sunat la 112 adresându-se operatorului în limba maghiară. Acesta, necunoscând limba, nu a transferat-o la un alt centru și nici nu a trimis ambulanța la domiciliu. Astfel de cazuri sunt inadmisibile, mai ales că este vorba despre un sistem care ar trebui să fie perfect funcțional încă din anul 2008', consideră Kereskényi adăugând că solicită răspuns verbal și în scris, referitor la motivele pentru care nu se respectă prevederile OUG privind organizarea și funcționarea sistemului național unic pentru apeluri de urgență.
De asemenea, deputatul UDMR a cerut ministrului de resort măsuri rapide și soluții concrete pentru cazurile similare, în vederea evitării, pe viitor, a discriminărilor de acest gen, care pot duce la pierderi de vieți omenești.