Actualitate
Ciobanul Ghiţă a ajuns în paginile BBC
În ediţia online de astăzi a BBC este prezentată povestea ciobanului Ghiţă, care a ajuns vedetă în România datorită reţelelor de socializare
Ciobanul Ghiţă a ajuns în paginile BBC"Ciobanii ocupă un loc special în istoria şi cultura României, iar stilul lor de viaţă nu s-a schimbat prea mult în atâtea secole. Asta până acum, când cel puţin unul dintre ei a ajuns o celebritate datorită reţelelor de socializare", scrie BBC News.
Cei de la BBC prezintă apoi povestea Mioriţei. "Pentru o ţară a cărei mit definitoriu se învârte în jurul păstorilor, Balada Mioriţei este despre un cioban care se lasă ucis de alţi doi ciobani rivali, chiar dacă una dintre mioarele sale, care avea în mod miraculos darul vorbirii, îl avertizează despre intenţia celor doi ciobani. Mioriţa poate fi privită ca o interpretare a creştinismului, arătând, într-un mod diferit, curajul lui Isus de a întoarce şi celălalt obraz. Pe de altă parte, balada poate fi considerată şi o oglindire a experienţei trăite de poporul român, care s-a confruntat cu numeroase invazii, ocupaţii şi umilinţe, dar nu şi-a pierdut însă niciodată identitatea sa", scrie BBC.
Articolul descrie apoi viaţa ciobanilor din România şi greutăţile cu care aceştia se confruntă, pentru ca în final să vorbească despre ciobanul Ghiţă, a cărui viaţă s-a schimbat radical peste noapte.
"Îmbrăcat în cojoc şi cu clopul pe cap, sprijinindu-se în toiag sau dansând cu oile, Ghiţă Ciobanul a făcut valuri în România. La doar 10 zile după ce o companie de telefonie i-a făcut un cont de Facebook, pagina lui avea peste 200.000 de like-uri. După o lună, numărul fanilor s-a dublat. În trecut, Ghiţă a fost nevoit să îşi mute oile în mod ilegal, în timpul nopţii, din cauza urbanizării şi motorizării rapide a României. Accidentele şi împuşcăturile l-au costat vieţile a multe oi şi câini. Poate că anul acesta, mulţumită celebrităţii, Ghiţă va avea mai mult noroc", conchide redactorul BBC, Caroline Juler.