Actualitate

În secolul vitezei, Consiliul Judeţean Cluj “toacă” 5.000 de euro pe broşuri

În era internetului şi când există zeci de alte metode mult mai eficiente de promovare, Consiliul Judeţean Cluj apelează încă la pliante sau broşuri pentru a-şi promova zonele.

Consiliul Judeţean Cluj va cheltui din bugetul propriu 22.500 de lei (5.000 de euro) pentru tipărirea unui număr de 12.000 de broşuri de promovare turistică. În acest sens, instituţia plăteşte 12.500 de lei fără TVA pentru tipărirea unui număr de 5.000 de broşuri pentru promovarea turismului rural şi 10.000 de lei fără TVA pentru 7.000 de broşuri de informare turistică în limba poloneză.

În ultimele două luni, pe site-ul Consiliului Judeţean au fost postate cel puţin două anunţuri privind achiziţionarea de “Servicii de tipărire broşuri de promovare turism rural/informare turistică în limba poloneză”.


“Broşurile vor avea ca scop prezentarea obiectivelor turistice din zona rurală a judeţului Cluj într-un mod dinamic, modern şi atractiv în scopul punerii în valoare a patrimoniului istoric, arhitectural, cultural, natural şi etnografic din judeţul Cluj. Consiliul Judeţean va pune la dispoziţia prestatorului fotografii conţinând obiectivele turistice care vor fi promovate, precum şi informaţiile aferente acestora”, se arată în caietul de sarcini.

Broşurile trebuie să respecte şi unele cerinţe tehnice şi anume: format A5, carton dublu, imprimare faţă-verso, interior + copertă, 16 pagini.


“Prestatorul va asigura conceptul de design, aranjarea textului, a elementelor grafice”, se arată în caietul de sarcini.

De cealaltă parte, în ceea ce priveşte broşurile în limba poloneză, acestea “vor integra principalele obiective şi atracţii turistice majore atât din Cluj-Napoca, cât şi din judeţul Cluj, precum şi o serie de alte informaţii generale utile turiştilor”. În acest caz, broşura va avea 50 de pagini + 4 coperţi.


În condiţiile în care marea majoritate a turiştilor care vin în judeţul Cluj se informează pe internet, investiţia Consiliului Judeţean pare inutilă. Să nu mai vorbim despre starea drumurilor judeţene care duc la aceste obiective turistice care sunt impracticabile.

La începutul anului, Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT) din cadrul Consiliului Judeţean Cluj a participat la ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, eveniment de mare anvergură găzduit de Centrul Expoziţional Romexpo din Bucureşti. Acolo, reprezentanţii CNIPT au distribuit pliante tematice, broşuri şi ghiduri turistice, flyere, hărţi turistice, albume, cărţi poştale sau semne de carte.


Potrivit unui studiu de la finalul anului 2016, cele mai folosite modalităţi de promovare sunt propriile site-uri ale instituţiilor, reclamele pe Facebook (54%), paginile din social media (46%), email marketing-ul (37%), site-urile de anunţuri (30%) şi reclamele pe Google (24%). În acelaşi timp, cele mai eficiente sunt considerate paginile de social media (53%), reclamele pe Google (49%) şi optimizarea pentru motoarele de căutare (47%).

Ultimele Stiri
abonare newsletter