Actualitate
„Basme vechi și basne noi” în podul Muzeului de Istorie din Cluj-Napoca
Seria inedită de spectacole „Texte bune în locuri nebune”, realizată de mai mulți actori clujeni, revine cu un nou spectacol deosebit, care se va pune în scenă într-un loc „nebun”, mai exact în podul Muzeului de Istorie al Transilvaniei.
Organizatorii spectacolului nu oferă foarte multe detalii. Ce știm sigur este că spectatorii vor avea parte de solomonari, de basme, dar și de basne, într-un cadru ieșit din comun.
„Suntem emoționați pentru că revenim după o pauză consistentă, alături de un partener special - Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, într-un spațiu unic: podul muzeului. Niște Oameni ne însoțesc (pentru a câta oară) în acest magic trip.
Despre ce va fi vorba? Vom fi destul de zgârciți cu vorbele, ca de obicei. Preferăm să lăsăm ca experiența autentică din seara zilei de 15 aprilie să vorbească în locul nostru.
Și totuși, poate ajută câteva definiții. :)
SOLOMONÁR, solomonari, s. m. (Pop.) 1. Astronom care prevestește vremea și face calendare. 2. Înțelept sau magician, după credințele populare, cu puteri supranaturale, care poate provoca sau împiedica diverse fenomene naturale; p. gener. vrăjitor. [Var.: (reg.) șolomănár s. m., șolomonár s. m.] – Solomon (n. pr.) + suf. -ar.
BÁSNĂ, basne, s. f. (Înv.) Povestire, relatare mincinoasă, scornită, falsă; băsnire. – Din sb. basna. Cf. bg. basnea”, au transmis organizatorii.
Distrubuția: Ionuț Caras, Matei Rotaru, Cosmin Stănilă și Radu Dogaru, Bogdan Rakolcza.
Spectacolul durează o oră și 40 de minute (fără pauză), iar biletele pot fi achiziționate doar de la Muzeul de Istorie.
Acest spectacol face parte din proiectul „Texte bune în locuri nebune”, care dorește să aducă lumea teatrului printre iubitorii acestei arte, în cele mai neobișnuite locuri din Cluj-Napoca.
„Texte bune în locuri nebune a plecat din underground-ul clujean, mai precis din atmosfera nebună și boemă din Insomnia și își propune să călătorească artistic prin diverse spații neconvenționale din Cluj și din țară. Spectacolele noastre pun în primul rând accentul pe textele care conţin un fior dramatic dar care nu sunt scrise pentru scenă: pagini obscure din literatură, experimente literare sau chiar fragmente din marea literatură. Nu doar cartea scrisă va fi sursa principală de inspiraţie, ci, mai degrabă, cuvântul în sine (cuvântul care distruge, care creează, cuvântul ironic, dar şi cel care are nevoie de apărare)”, a explicat Ionuț Caras.