Actualitate

60 de „zebre” au fost suprailuminate, alte 20 sunt în curs: „Au scăzut numărul accidentelor”

În total, 113 treceri de pietoni nesemaforizate urmează să fie dotate cu sisteme de iluminat inteligente, echipate cu surse LED și controlabile de la distanță, în municipiul Cluj-Napoca.

60 de „zebre” au fost suprailuminate, alte 20 sunt în curs: „Au diminuat numărul accidentelor”, sursă foto: Facebook Emil Boc 60 de „zebre” au fost suprailuminate, alte 20 sunt în curs: „Au diminuat numărul accidentelor”, sursă foto: Facebook Emil Boc

Potrivit primarului Emil Boc, nu mai puțin de 60 dintre aceste „zebre” incluse în proiectul iluminatului trecerilor de pietoni nesemaforizate au fost deja finalizate, fiind deja prevăzute cu aparate de iluminat echipate cu tehnologie LED. De asemenea, alte 20 sunt deja în lucru, obiectivul administrației locale fiind acela de a extinde proiectul pe raza întregului municipiu.

„Sunt vreo 60 (n.red. treceri de pietoni suprailuminate) deja finalizate și alte vreo 20, din banii bugetului local, care sunt în curs. Practic, am extins foarte multe treceri de pietoni cu iluminare specială. Oricum, noi avem un proiect să extindem în tot orașul aceste suprailuminări ale trecerilor de pietoni. Deci 60 sunt gata deja și alte 20 sunt în lucru în momentul de față. Au diminuat foarte mult accidentele în zonele unde s-au amplasat aceste suprailuminări”, a precizat edilul, joi, la un post de radio local.


Proiectul demarat de Primăria municipiului Cluj-Napoca, care prevede iluminarea a 113 treceri de pietoni nesemaforizate, a venit în urma împlementării proiectului-pilot de iluminare a celor două treceri de pietoni de pe str. Donath și str. Plevnei, dar și ca urmare a rezultatului procesului de Bugetare participativă 2018.

Pe fiecare parte a trecerilor de pietoni şi pentru fiecare sens de circulaţie este montat câte un stâlp echipat cu aparate de iluminat cu distribuţia asimetrică a fluxului luminos. Aceştia sunt amplasați înaintea trecerii de pietoni din direcţia de deplasare a traficului iar fluxul luminos este direcționat spre pietonii aflaţi pe trecere, creându-se astfel un contrast pozitiv între pietoni și fundal.


De asemenea, fiecare stâlp de iluminat este echipat cu senzori de prezență, astfel încât în momentul în care pietonii intră în zona de detecție fluxul luminos va crește la nivelul maxim. La o anumită perioadă – setată din sistemul de gestiune – de la momentul în care senzorul nu mai detectează mișcare în aria configurată, fluxul luminos se reduce pentru a se economisi energia electrică. Senzorii permit detecția tuturor participanților la trafic și se pot configura de la distanță prin intermediul sistemului de gestiune.

CITEȘTE ȘI: Lista celor 113 treceri de pietoni nesemaforizate care vor fi iluminate la sfârșitul proiectului

Ultimele Stiri
abonare newsletter