Actualitate
Podurile și tunelurile Regionalei CFR Cluj, modernizate cu 13 mil. € (și) din bani europeni
Ministerul Transporturilor a transmis către Comisia Europeană contracte de finanțare, în cadrul POIM 2014-2020, în valoare de 160 milioane de euro.
Podurile și tunelurile Regionalei Cluj, modernizate (și) din bani europeni. 13 mil. € pentru proiectMinisterul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport a finalizat procesul de evaluare și a semnat contractele de finanțare în cadrul POIM 2014-2020 pentru o serie de proiecte care contribuie la atingerea țintelor de absorbție aferente anului 2019, potrivit unui comunicat publicat pe pagina oficială a ministerului.
Pe lângă proiectul major de realizare a centurii de ocolire a municipiului Bacău, la profil de autostradă (aproape 970 mil. lei, din care contribuția UE este de aproape 690 mil. lei), respectiv proiectul „Amenajarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene în regim de bac între localitățile Isaccea-Orilovka”, în sectorul naval (6.89 mil. lei, din care contribuția UE este de 4.65 mil. lei), pe masa Comisiei Europene va ajunge și un proiect ce vizează Clujul.
Astfel, în sectorul feroviar, a fost semnat contractul de finanțare aferent proiectului „Reabilitare poduri, podețe și tuneluri de cale ferată Cluj”, în valoare totală de 62.534.057 RON (cca. 13. 1 mil. euro), din care finanțarea UE este de 38.330.345 RON (cca. 8 mil. euro). Proiectul vizează reabilitarea structurilor de cale ferată aparținând Regionalei de cale ferată Cluj, „contribuind astfel la creșterea vitezei de circulație a trenurilor precum și la sporirea gradului de siguranță a transportului pe calea ferată”, transmite ministerul.
„Prin semnarea acestor contracte de finanțare, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport, a creat posibilitatea rambursării din fonduri europene a cheltuielilor efectuate până în acest moment în cadrul acestor proiecte, cheltuieli în valoare de aprox. 160 mil. euro”, se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.
Vă reamintim că, potrivit analizelor efectuate de Asociația Pro Infrastructură, pe ruta Dej – Cluj-Napoca, viteza de circulație a trenurilor este redusă de la 120 km/h la 50 pe un fir, respectiv 70 pe celălalt. De altfel, în unele zone ale țării, încă există anumite tronsoane pe care se circulă mai rău ca acum 80 de ani, în 1939, când trenurile „prindeau” 110 km/h.
CITEȘTE ȘI: Un nou director, aceleași promisiuni bombastice la CFR SA. Facem, dregem, ridicăm restricții!
CITEȘTE ȘI: CFR SA cheltuie 2 milioane de lei pe „traverse speciale” pentru podurile Regionalei Cluj
CITEȘTE ȘI: CFR SA modernizează 47 de stații. Județul Cluj bifează una singură, cea de la Dej!
CITEȘTE ȘI: Alianța Vestului trage de mânecă Guvernul Orban pentru electrificarea liniei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor