Actualitate
Park & ride-ul de la Aeroport intră în linie dreaptă. Investiția se ridică la 62 milioane de lei!
Park&ride-ul de la Aeroportul Cluj va costa peste 62,3 milioane de lei, bani care vor fi alocați de Consiliul Județean Cluj în următorii 3 ani.
Park & ride-ul de la Aeroport intră în linie dreaptă. Investiția se ridică la 62 milioane de lei!Consilierii județeni urmează să dezbată marți, 30 iunie, un proiect privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai park&ride-ului de pe strada Traian Vuia, nr. 149-151, dar și finanțarea multianuală a investiției.
Obiectivul va costa 62.306.236 lei cu TVA, bani alocați din bugetul Consiliului Județean Cluj pe o periadă de trei ani, astfel:
- Anul 2020 suma de minim: 2 milioane lei;
- Anul 2021 suma de minim: 25 milioane lei;
- Anul 2022 diferența până la valoarea obiectivului de investiții.
Peste 800 de locuri de parcare
Potrivit proiectului, se urmărește amenajarea accesului în parcare din drumul naţional prin realizarea unui sens giratoriu, unei platforme pentru zona de parcare și a unui terminal tip autogară. Numărul de locuri de parcare generat este de 863 de locuri, din care 8 peroane pentru autocare.
Clădirea terminal va avea regim de înălțime parter și etaj și o suprafață construită de 542,10 mp, iar piațeta publică va avea o suprafaţă amenajată de 3.396,70 mp.
Din punct de vedere tehnic, se propun următoarele:
- Amenajarea accesului din drumul naţional - Accesul a fost asigurat din strada Traian Vuia către platforma pentru staționare si către zona de autogară
- Amenajarea unei platforme pentru zona de parcare - Proiectul propune o platforma cu locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, o stație de bike sharing cu dotările și infrastructura aferentă. Într-o primă etapă se va realiza platforma pentru zona de parcare adiacentă străzii Traian Vuia, cu un număr de 365 locuri de parcare (dintre acestea, 37 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități, 30 de locuri de parcare pentru autovehicule electrice şi hibride) şi 8 peroane de autobuze din cele 863 de locuri de parcare totale. În etapa a doua se vor realiza 490 de locuri de parcare pentru autovehicule. Pentru mijloacele de transport se vor organiza staţii echipate cu infrastructura şi dotările necesare desfășurării activităţilor specifice. Se vor amenaja spatii verzi perimetral și între locurile de parcare.
- Amenajarea unui terminal tip autogară:
CORP C1 – clădire terminal si copertina clădire terminal - format din clădirea terminalului, de formă rectangulară cu dimensiunile de 21.30m x 27.80m si dintr-o copertină ce o acoperă, de forma poligonală, dimensiuni maxime 57.20 m lungime și 33.50 m lățime. Parterul clădirii nou propuse va asigura spații de așteptare, recepție/Info, cafenea, spații tehnice, grupuri sanitare pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal, iar etajul va adăposti o zonă de servicii publice. Acoperirea zonei de intrare/ieșire in terminal se va face printr-o copertina metalica cu rol de signaletică.
CORP C2 – copertină autocare - ce acoperă zona de staționare autocare are o formă rectangulară, având ca dimensiuni 80.00 m lungime și 15.50 m lățime.
- Piațetă publică - Platforma perimetrală corpului C1 se amenajează sub forma unei piațete publice. Suprafața amenajată este de 3396.70 m2, de formă rectangulară, cu dimensiunile de 92,20 m pe 43.20 m, în centru fiind amplasat corpul C1. Piațeta se compune din spatii plantate de forme organice și geometrice în suprafață de 121.00 m² și spații pavate cu texturi diferite destinate circulației pietonale în suprafață de 3275.70 m².
Protocol de colaborare între Primărie și Consiliul Județean
Amintim că, prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 191 din 28 august 2018, a fost adoptată colaborarea între Județul Cluj și Municipiul Cluj-Napoca în vederea realizării unor facilități park&ride și ulterior semnat protocolul de colaborare.
În urmare elaborării studiului de fezabilitate s-a constatat faptul că infrastructura de tip Park and Ride va sprijini politica zonală de descurajare a transportului cu autoturismul personal şi orientarea către moduri sustenabile de transport - transport public, mersul cu bicicletă, mersul pe jos. Utilizarea parcării de către cetățenii din Zona Metropolitană presupune scăderea numărului de deplasări în municipiul Cluj folosind autoturismul şi utilizarea în schimb a sistemului de transport public, ceea ce va genera o reducere a emisiilor de CO2, precum şi a altor emisii poluante generate de transportul rutier. Prin realizarea acestui tip de parcare se urmărește încurajarea schimbării modale de la transportul privat la transportul public şi, după caz, la modurile nemotorizate de transport. Acest lucru va avea ca impact evitarea congestionării traficului, reducerea cererii de locuri de parcare din municipiu şi, în final, reducerea emisiilor de echivalent CO2 din traficul rutier.
Park & ride-ul de pe Calea Florești bate pasul pe loc
Primarul Emil Boc afirma la începutul acestui an că cei trei proprietari ai terenului pe care ar urma să fie construită o parcare de tip "park & ride" în cartierul Mănăștur nu pot ajunge la un consens, lucru care întârzie realizarea proiectului.
"La park & ride-ul de la Billa sunt trei proprietari pe care nicicum nu reușim să îi punem la aceeași masă. Sunt USAMV, Carrefour și Billa, care nu se înțeleg între ei pe marginea contractelor, iar noi avem dorință, dar nu avem nici teren, nici posibilitatea de a interfera direct cu ei. Toți trebuie să treacă decizia prin Consiliul de Administrație, dar când trece la un Consiliu de Administrație, se mai face o fuziune între Billa și nu știu cine și nu mai e acceași entitate", a spus Emil Boc, la un post local de radio.
CITEȘTE ȘI
Nu unul, ci două parkinguri de tip „park & ride” la Cluj-Napoca. Când vor începe lucrările?