Administrație
Autorizație de construire va fi emisă ONLINE de către Consiliul Județean Cluj
Începând cu luna iulie, cetățenii vor putea depune pe Ghișeul unic documentațiile tehnice pentru obținerea, digital, a autorizațiilor de construire (AC).
De asemenea, tot din luna iulie 2022, Consiliul Județean Cluj va emite autorizații de construire digitale, valide juridic.
Termenul de eliberare pentru AC este de 10 zile lucrătoare.
Prin utilizarea platformei digitale denumită „Ghișeu unic", cetățenii nu mai trebuie să se deplaseze fizic pentru depunerea și obținerea documentelor necesare, ori să trimită emailuri suplimentare, A.C. putând fi obținută din doar câteva click-uri, prin accesarea aplicației https://public.cluj.archi.
„Digitalizarea administrației publice locale reprezintă o veritabilă revoluție administrativă. După 30 de ani în care s-a tot discutat în România despre acest subiect, Consiliul Județean Cluj devine, astfel, prima administrație publică locală care digitalizează efectiv întreg fluxul de la Certificatul de Urbanism la Autorizație de Construire în interesul cetățeanului. Aceste autorizații de construire se vor depune online, la un singur ghișeu, împreună cu documentația aferentă, urmând ca noi să emitem acest act așteptat de toată lumea. Dincolo de faptul că emitem, în acest flux integrat online, certificatul de urbanism urmat de autorizația de construire, termenul de eliberare a autorizației va fi de 10 zile lucrătoare, din momentul depunerii documentației. Singurul lucru pe care trebuie să-l facă cei care doresc să obțină o astfel de autorizație este să aibă un cont, un card bancar de unde să facă plata taxei și documentația pe care o depune în format online", susține Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
CITEȘTE ȘI: