Administrație

CFR face reparații pe magistrala Sighișoara - Cluj-Napoca, „neatinsă” de 50 de ani!

CFR Infrastructură face reparații rapide de tip „quick wins” pe Magistrala M 300 Sighișoara-Cluj Napoca, linie construită în 1870 și nereparată de aproape 50 de ani.

Foto: CFR Infrastructura Foto: CFR Infrastructura

 

 


CFR Infrastructură prin Regionala Cluj a scos la licitație 9 contracte pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe Magistrala M 300 Sighișoara - Cluj-Napoca, pe o lungime de aproape 50 de kilometri între Războieni (județul Alba) și Apahida, scrie Economedia

 


Traseul de pe M 300 începe la Războieni km. 442 și se termină la km. 489 Apahida. Cele 9 loturi au o valoare totală de 150 de milioane de lei și o durată de 24 de luni. 

În mai, Regionala CFR Brașov lansase în licitație pentru reparații rapide primele 5 loturi de pe acest traseu, dar a anulat achiziția.


Linie construită în 1870 și nereparată de o jumătate de secol

Potrivit Caietului de Sarcini, starea liniei este necorespunzătoare, cu traverse de beton fisurate, șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă verticală și laterală în curbă și în aliniament, schimbătoare defecte, piatră spartă insuficientă/prismă incompletă, material metalic mărunt lipsă sau uzat. Linia este construită în 1870 și dublată în 1938. Ultima reparație capitală (RK) a fost în 1977.

Durata lucrărilor este de 24 de luni, potrivit informațiilor din SEAP. CFR dorește ca după lucrările de reparație să poată elimina restricțiile și limitările de viteză existente.


CFR Infrastructură a semnat în aprilie 2022 contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic necesare modernizării liniei Coșlariu – Cluj-Napoca, practic legătura Clujului cu Magistrala Brașov – Sighișoara – Curtici care face parte din coridorul IV pan european. Contractul a fost semnat cu Asocierea TPF Inginerie – ISPCF – Baicons pentru 42 de milioane lei, durata contractului pentru documentația tehnică fiind de 23 de luni. Linia de tren Coșlariu (Alba) – Cluj-Napoca are o lungime de 99 kilometri, iar proiectul tehnic pentru viitoarele lucrări de modernizare se face pentru o viteză maximă de 160 km/h la trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru cele de marfă, transmite CFR Infrastructură.

Ministerul Transporturilor ia în calcul să solicite Comisiei Europene majorarea sumelor pentru reparații rapide prin PNRR în contul celor 300 de milioane de euro alocați pentru M 4 Gara de Nord-Filaret.

CITEȘTE ȘI:

Asociația Pro Infrastructură, răspuns pentru Grindeanu: „În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h”

Ultimele Stiri
abonare newsletter