Administrație
Lucrările la Podul Porțelanului, „în grafic”. Boc promite că proiectul va fi finalizat anul acesta
Lucrările la Podul Porțelanului avansează în ritmul stabilit și vor fi gata anul acesta, spune primarul Emil Boc.
Lucrările la Podul Porțelanului avansează. FOTO: Facebook/ Emil Boc
Lucrările la Podul Porțelanului avansează și ar putea fi finalizate anul acesta. Un zăcământ de sare descoperit pe malul Someșului „a ținut pe loc” lucrarea timp de câțiva ani, însă, în mai 2022, Asocierea Freyrom SA – Procons Group SRL a început lucrările la pod cu o nouă soluție tehnică. Firmele au început lucrările în mai, termenul de finalizare a lucrărilor fiind de 7 luni.
Primarul Emil Boc, aflat luni într-o vizită de lucru la Podul Porțelanului, a arătat că proiectul va fi finalizat anul acesta.
„Astăzi am fost în vizită de lucru pe șantierul de la Podul Porțelanului (obiectivul de investiţii Pod peste Râul Someșul Mic situat pe strada Porțelanului în municipiul Cluj-Napoca). Lucrările se desfășoară conform graficului de implementare, stadiul este de 45% urmând ca luna aceasta să fie poziționate traversele. Noul pod de 62 m va asigura circulația pe două benzi cu lățimea carosabilului de 7 m și trotuare de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Proiectul cuprinde și amenajarea unei piste pentru biciclete cu o lățime de 2 m. Va fi instalat un sistem nou de iluminat public și arhitectural. Durata de viață a podului este de 100 de ani. Proiectul presupune și reconfigurarea circulației în zonă”, a transmis primarul Emil Boc.
Valoarea proiectului este de 10.989.213,50 lei (fără TVA).
Podul Porțelanului - detalii tehnice
Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri, potrivit CVBP Infrastructură.
De asemenea, infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat cu stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii și încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la circa 2 m deasupra stratului de sare interceptat.
Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.
CITEȘTE ȘI: