Administrație
„Balamuc” de nedescris pe lotul „blestemat” Chiribiș-Suplacu de Barcău. O firmă a contestat anularea licitației
O nouă piedică pe lotul „blestemat” Chiribiș-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania. O firmă a contestat decizia CNAIR de a anula licitația.
„Balamuc” de nedescris pe lotul „blestemat” Chiribiș-Suplacu de Barcău. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură
„Recordul mondial negativ” înregistrat pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania se prelungește. Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat descalificarea ofertei sale și implicit anularea licitației pe acest lot, scos deja la licitație de 4 ori de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) fără succes.
„Anularea licitației contestată, dar CNAIR tace mâlc. Vă spuneam în 10 august că responsabilii CNAIR au anulat în 26.07.2022 procedura de achiziție pe Autostrada A3 Chiribiș-Suplacu de Barcău, probabil stabilind un record mondial negativ: un lot de autostradă licitat de 4 ori. Telenovela incredibilă se prelungește. Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat descalificarea ofertei sale și implicit anularea licitației”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructură.
ONG-ul arată că, dincolo de tergiversările repetate și de piedicile puse de firmele private, mai frustrantă este liniștea CNAIR cu privire la situația acestui lot.
„Teribil de frustrantă este atitudinea CNAIR care se face că plouă și nu comunică nimic în spațiul public cu privire la aceste tergiversări, dincolo de comportamentul aberant al grupului păstorit de Beniamin Rus care și-a bătut joc de Chiribiș-Biharia forțând CNAIR să-i rezilieze contractul și care acum contestă până în pânzele albe atât pe Chiribiș-Suplacu de Barcău cât și pe Chețani-Câmpia Turzii (acțiune respinsă de CNSC chiar ieri). Evident, după 20 de luni de CHIN, contestarea anulării unei licitații lansate în 07.12.2020 nu e la fel de sexy ca ridicatul pe SEAP ori semnarea unui contract... fie el doar de finanțare (o banală formalitate birocratică), nu de execuție. CNAIR, fă-te că lucrezi!”, mai arată reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Premieră „planetară”: lotul, început în urmă cu 18 ani
În urmă cu circa o lună, aceeași asociație arăta că pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania se înregistrează un „record mondial negativ”, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere luând decizia să anuleze licitația „pe cei 26,35 kilometri blestemați”.
„Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a... patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie”, au scris pe Facebook cei de la Asociația Pro Infrastructură.
„Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013. CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, mai arătau cei de la Asociația Pro Infrastructură.
CITEȘTE ȘI: