Administrație
UMB, progres de 50% pe lotul Nădășelu-Zimbor al A3. Sectorul de drum ar putea fi dat în trafic înainte de termen!
UMB se apropie de 50% pe șantierul dintre Nădășelu și Zimbor al Autostrăzii Transilvania. În schimb, lotul Zimbor și Poarta Sălajului riscă să devină „autostradă muzeu”.
UMB, progres de 50% pe lotul Nădășelu-Zimbor al A3. FOTO: Captură ecran Youtube/ Cristian Marius Man
Constructorul român UMB se apropie de 50% pe șantierul lotului Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania, cu o lungime de 30 de kilometri, acest fiind cel mai avansat proiect în execuție cu finanțare din PNRR. Mai mult, lotul ar putea fi dat în trafic peste un an, cu mult înainte de termenul contractual, februarie 2025, conform celei mai recente actualizări a CNAIR, scrie Economedia.
Constructorul român avansează și pe următorul lot inclus în PNRR, tronsonul de 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului, după o jumătate de an de la primele lucrări progresul fiind de peste 20%.
Poarta Sălajului-Nușfalău riscă să devină „lot muzeu”
Însă, în lipsa conexiunii cu lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, care include Tunelul Meseș, și a descărcării de la Poarta Sălajului în Drumul Național 1 F, autostrada pe care o construiește UMB riscă să ajungă o altă „autostradă muzeu”, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor în mandatul Cătălin Drulă.
„Am mers împreună cu Cătălin Drulă pe Autostrada Transilvania Cluj – Zalău, proiect de 400 de milioane de euro care a intrat în șantier anul trecut și pe care l-am inclus la finanțare europeană prin PNRR. Constructorul a lucrat bine și a adus șantierul la circa 50% stadiu fizic, însă Sorin Grindeanu și guvernarea PSD-PNL nu sunt în stare de un an de zile să elibereze suprafețele forestiere, să rezolve descărcarea traficului la Poarta Sălajului în drumul național sau să tranșeze contractual problema alunecărilor de teren de la Nădășelu și Topa Mică. În lipsa unor decidenți profesioniști la Ministerul Transporturilor, autostrada A3 între Cluj și Zalău se va transforma într-un «muzeu în aer liber» în 2024. Constructorul își va face partea de treabă, însă șoferii vor rămâne tot pe drumul național din cauza punctelor nevralgice nesoluționate de statul român”, a declarat Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Valoarea contractelor pentru cele două loturi dintre Nădășelu și Zimbor (30 km) este de 1,6 miliarde lei, iar pentru lotul 3 Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) este de 836 milioane lei.
Pe traseul Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și vama Borș 2, Compania de Drumuri nu are contracte semnate pentru trei loturi cu o lungime totală de 96 km: tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău (Lotul Meseș) de 41 kilometri, Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km) și Chiribiș – Biharia (29 km).
CITEȘTE ȘI: