Administrație
Pas important pentru drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania. Guvernul aprobă exproprierile pentru proiect
Guvernul va aproba, în ședința de luni, exproprierile pentru drumul expres care va lega Autostrada A3 Transilvania de DN1, prin Tureni.
Guvernul va aproba exprorpierile pentru Drumul Expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1). Foto: Asociația Pro Infrastructură
Guvernul aprobă astăzi exproprierile necesare pentru proiectul Drumului Expres Cluj-Napoca - Autostrada Transilvania, soșeaua de 5 kilometri care va creea o legătura mai rapidă între municipiu și Autostrada A3, potrivit anunțului publicat de Executiv.
Proiectul se regăsește pe ordinea de zi, la punctul 8:
Guvernul mai are timp doar până la sfârșitul anului pentru a demara exproprierile. În caz contrar, procedura trebuie reluată anul viitor, iar despăgubirile către proprietari se vor acorda conform grilelor notariale din 2023, scrie Economedia. Astfel, până la finalul anului, ministerul Transporturilor trebuie să promoveze toate Proiectele de Hotărâre de Guvern, iar Executivul să și aprobe șase acte normative pentru proiecte rutiere de maximă importanță, printre care și noua legătură a Clujului la Autostrada Transilvania.
Peste 650 de imobile expropriate
Pentru Drumul Expres Cluj Napoca-Autostrada Transilvania, Guvernul va aproba luni exproprierea a 655 de imobile cu o suprafață de 750 000 mp. Valoarea despăgubirilor este de 1,6 milioane lei.
Acest drum expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România).
Drumul va costa 663 milioane de lei
Drumul Expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Pe această șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
„Drumul Expres va asigura legătura dintre 2 căi principale de transport: autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 în zona localităţii Tureni, degrevând traficul greu şi de tranzit din municipiul Turda, scurtând timpii de parcurs între zona metropolitană Cluj și Autostrăzile A10 Turda – Sebeş și A3 Transilvania, contribuind la reducerea emisiilor de noxe din mediul urban al municipiului Turda care este traversat în prezent de DN1 şi DN 15.
Sectorul de drum promovat pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) şi DN 1(zona Tureni) face parte din proiectul Drum Expres Turda – Halmeu, sub denumirea Drumul Someșului/Someș Expres ce este identificat în cadrul Master Planului General de Transport aprobat. Pentru realizarea obiectivului de investiții, «Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) şi Drum Naţional DN 1(zona Tureni)» din județul Cluj, este necesară declanșarea procedurile de expropriere, prin ocuparea unei suprafețe totale de 750.015,00 mp aferentă unui număr de 655 de imobile proprietate privată, care sunt afectate de executarea lucrărilor pentru acest obiectiv”, arată Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare.
La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens: bretea Gilău – Tureni ; bretea Tureni – Turda; bretea Turda – Tureni; bretea Tureni – Gilău. Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 kilometri, potrivit ministerului de resort.
CITEȘTE ȘI: