Administrație
Avans pe singurul lot lipsă din Autostrada Transilvania, între Cluj și Târgu Mureș. Posibil RECORD: inaugurare cu 9 luni înainte de termen?
Mobilizare excelentă pe Autostrada A3 Transilvania, lotul Chețani-Câmpia Turzii! Tronsonul ar putea fi deschis cu 8 sau 9 luni înainte de termenul contractual.
Avans pe singurul lot lipsă din Autostrada Transilvania, între Cluj și Târgu Mureș. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură
Asocierea Strabag și Geiger se mobilizează exemplar pe singura bucată lipsă a Autostrăzii Transilvania, între Cluj și Târgu Mureș, pe cei 16 kilometri lipsă ai lotului Chețani-Câmpia Turzii. Frimele au șanse, astfel, să marcheze un record: inaugurarea lotului cu 8-9 luni înainte de termenul contractual, arată reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Odată cu finalizarea lotului lipsă, șoferii vor putea circula fără întrerupere pe autostradă de la Nădășelu până la Târgu Mureș, pe o distanță de 113 kilometri.
„Strabag și Geiger, vrem o minune pe A3 Chețani-Câmpia Turzii! (…) Din ce informații avem, dar și din ce vedem în teren, asocierea austriaco-germană are o șansă de a stabili un record: inaugurarea cu 8-9 luni înainte de termenul contractual! S-au ridicat deja grinzi pe structuri care n-au mai văzut mișcare de ani de zile și constructorii pun totul la punct pentru a începe puternic terasamentele imediat ce vine vremea bună.
Deschiderea în decembrie 2023 ar fi o performanță deosebită. Foarte greu de îndeplinit, dar nu imposibilă. Rezilierea cu Straco s-a făcut la 38% stadiu fizic. Chiar dacă se vor reface anumite lucrări, cei de la Strabag-Geiger pot face minunea cu puțin noroc de vreme bună și multă muncă în stil nemțesc. Le ținem pumnii. Abia așteptăm să circulăm doar pe autostradă între Nădășelu și Târgu Mureș, adică pe 113 kilometri!”, au arătat cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Speranțe că A3 va lega primele două reședințe de județ, în 2023
La 20 de ani de la începerea lucrărilor pe Autostrada Transilvania, în 2023 există speranțe reale că șoseaua va lega primele două municipii reședință de județ, odată cu finalizarea a două noi sectoare, între Nușfalău și Suplacu de Barcău respectiv Câmpia Turzii și Chețani.
În proiectul lansat în 2003, se prevedea că Autostrada Transilvania pleacă de la Brașov, trece pe la Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea înainte de a se conecta cu Ungaria prin Vama Borș 2. Până acum, însă, Compania de Drumuri a realizat doar porțiuni din această arteră și nu a finalizat încă o bucată care să lege măcar două municipii reședință de județ.
Acesta este și motivul pentru care șefii administrațiilor județene din Regiunea Nord-Vest i-au trimis o scrisoare deschisă premierului în care au solicitat accelerarea lucrărilor la acest obiectiv, explică președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, citat de Rador.
„Autostrada Transilvania, care a fost atât de mult dezbătută, nu este finalizată. Pentru județul Cluj, în materie de autostrăzi, A3 este cel mai important obiectiv, pentru că prin ea legăm practic județul de granița de Vest a României. Tocmai în acest sens, toți președinții de consilii județene din Regiunea Nord-Vest am înțeles importantă acestei investiții și am făcut acea scrisoare deschisă prin care i-am cerut premierului continuarea și accelerarea lucrărilor la Autostrada Transilvania”, a declarat la începutul anului Alin Tișe.
Între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, de exemplu, mai lipsește doar porțiune ade aproximativ 17 kilometri pentru ca cele două municipii să fie legate de autostradă. Sfârșitul acestui an va aduce, cel mai probabil, finalizarea acestui lot, aflat între Câmpia Turzii și Chețani.
Constructorii „serioși” pot schimba situația
Alin Tișe arăta, într-un interviu acordat la începutul anului, că în aceeași situație se află mai multe porțiuni din Autostrada Transilvania, care pot fi finalizate în următorii ani, dacă licitațiile vor fi câștigate de constructori serioși:
„Există doar câteva porțiuni care nu sunt făcute, în timp ce altele sunt în fază aproape finală. Am speranțe că această autostradă va fi în cele din urmă realizată într-un sfârșit pe care mulți nu îl mai speră. Dar eu cred că într-un viitor nu prea îndepărtat acele bucăți încă nefăcute vor fi terminate”, a mai declarat Tișe.
Noua licitație a fost câștigată de asocierea austriaco-germană Strabag-Geiger, care are ca termen prima jumătate a anului viitor pentru deschiderea traficului.
Până la mijlocul acestui an, pe Autostrada Transilvania va mai fi terminat și lotul Nușfălau – Suplacu de Barcău, lung de 13,5 kilometri, pe care lucrează o firmă din Turcia. Pe acest sector lucrările au început în 2021 și sunt realizate în proporție de 70 la sută.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: