Administrație
Parcul Feroviarilor redevine una dintre cele mai atractive zone verzi ale Clujului. Recepția lucrărilor, în ianuarie 2024. FOTO
În această perioadă, muncitorii se ocupă de ultimele detalii la Parcul Feroviarilor, iar lucrările vor intra în procedura de recepție începând cu ianuarie 2024.
Parcul Feroviarilor intră în procedură de recepție în ianuarie 2024 / Foto: Emil Boc - Facebook
Primăria Cluj-Napoca a investit peste 9 milioane de euro în reamenajarea Parcului Feroviarilor, spațiu verde cu o suprafață de peste 5 hectare. În prezent, la parc muncitorii finalizează „ultimele detalii”, recepția lucrărilor începe în ianuarie 2024, anunță primarul Emil Boc:
„Am verificat astăzi în teren lucrările la Parcul Feroviarilor alături de dl. viceprimar Dan Tarcea. Proiectul realizat din fonduri de la bugetul local se află în ultima etapă, procedura de recepție urmând a fi demarată în luna ianuarie 2024. În această perioadă se realizează ultimele lucrări la pavilioanele din cadrul parcului, sistemele de alei dinspre strada Feroviarilor, respectiv ultimele ajustări la pasarelele pietonale peste Someș. Prin acest proiect parcul redevine una dintre cele mai atractive zone verzi ale Clujului.
Obiectivul investiției de peste 9 milioane de euro a constat în amenajarea suprafeței de 5,3 hectare, integrarea malului drept al Someșului mic în arealul de mobilitate și recreere din zonă, dar și modernizarea străzii Parcul Feroviarilor. Parcul devine astfel un spațiu verde primitor și potrivit pentru petrecerea timpului liber”, a transmis primarul Emil Boc, pe pagina de Facebook.
Clujenii se vor putea bucura de un spațiu verde de calitate
Edilul Clujului a mai transmis și câteva date despre proiectul de modernizare a parcului, anume:
- Plantări: 555 arbori, 32.500 arbuşti şi 5.500 bucăţi flori perene
- Amenajările propuse cuprind alei pietonale de acces pentru toate categoriile de utilizatori, spații plantate cu vegetație, arbori și arbuști, zone de gazon; iluminat general și arhitectural cu sistem LED; mobilier urban pentru odihnă sau pentru activităţi recreative
- Pe latura estică a parcului sunt prevăzute câteva movile din pământ cu gazon și arbori, care delimitează natural parcul de strada Parcul Feroviarilor
- Lacuri de retenţie şi vegetaţie - S-au amenajat două lacuri de retenţie a apelor pluviale, sub forma a două zone umede. Vecinătățile acestor zone umede sunt amenajate cu vegetație tipică, ce va încuraja dezvoltarea și susținerea unui ecosistem specific
- E inclusă realizarea a două pasarele pietonale peste râul Someş, care creează noi trasee de traversare a zonei pe direcția est-vest
- Accesibilizare cu rampe care să asigure accesul persoanelor cu dizabilităţi locomotorii.
„Totodată, malurile râului Someș sunt parte din proiectul de amenajare pe porțiunea din dreptul Parcului Feroviarilor, asigurându-se astfel accesul la apă. Practic, râul devine parte componentă a parcului, cu două noi legături pietonale între cele două maluri. Și această amenajare este minim invazivă, cu alei din de piatră, vegetație, gazon, arbori și arbusti, iluminat cu sistem LED şi mobilier urban pentru odihnă. Proiectul mai cuprinde pavilioane multifuncționale, sistem de irigații automatizat, toaletă automată - cu acces și pentru persoanele cu dizabilităţi”, a adăugat primarul Emil Boc.
Proiectul de modernizare a acestui parc reprezintă rezultatul unui Concurs internațional de soluții organizat de Ordinul Arhitecților din România alături de Primăria municipiului Cluj-Napoca.
Câștigătorul premiului I - contractul de proiectare - desemnat de juriu este Asiza Birou de Arhitectura S.R.L. Lucrările sunt realizate de Asocierea SC Nord Conforest SA & Eco Garden Construct SRL.
Zona Parcului Feroviarilor și-a „schimbat fața”
Pe lângă revitalizarea Parcului Feroviarilor, proiectul mare cuprinde și alte schimbări în zona, precum reabilitarea străzii Parcul Feroviarilor, care presupune desfacerea trotuarelor și frezarea părții carosabile.
De asemenea, în zonă a fost finalizat în vară un nou pod care acum leagă străzile Oașului și Răsăritului.
Câteva detalii tehnice despre acest proiect sunt: suprafața terenului pe care s-a construit este de 2.000 mp, lungimea podului construit pe structură metalică este de 57,90 m și secțiunea transversală a podului are 26 m. Partea carosabilă a podului are 4 benzi de circulație; 2 piste de biciclete și 2 trotuare.
De asemenea, rețelele edilitare de pe pasarela existentă au fost relocate în subteran, pe sub albia râului. Proiectul a inclus și instalarea unui sistem de iluminat arhitectural.
Proiectul a fost realizat de către Asocierea Freyrom SA-Procons Group SRL-Costin și Vlad Birou de proiectare SRL-Integrated Road Solutions SRL. Ordinul de începere a lucrărilor la acest obiectiv de infrastructură a fost dat în septembrie 2021, iar circulația pe pod a fost deschisă pe 30 iunie 2023. Valoarea contractului este de 22.756.557,36 lei fără TVA - obiectiv finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.
Sursă foto: Emil Boc - Facebook
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: