Administrație
Au început lucrările de stabilizare a versantului din zona stației Teilor. Emil Boc: „Totul se face ca la carte. Clujenii vor avea un metrou sigur”
Lucrările la metroul din Cluj continuă în teren cu amplasarea a peste 90 de piloți forați din zona stației Teilor, în Florești. „Ulterior, «cârtițele» vor intra în subteran pentru săpături”, spune primarul Emil Boc.
La începutul săptămânii, Emil Boc anunța că în cadrul lucrărilor la metrou vor fi realizate intervenții pentru amplasarea de piloți forați, măsurp necesară pentru stabilizarea versantului din apropierea stației doi de metrou (Stația Teilor).
CITEȘTE ȘI:
Etapele de realizare a metroului din Cluj. Emil Boc: „Avem finanțarea asigurată”.
„Încep lucrările de consolidare cu piloți forați, pentru consolidarea unui deal care se află în preajma locului unde va intra în subteran TBM-ul (Tunnel Boring Machines - utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane - n. red.) pentru efectuarela lucrărilor de la metrou”, a anunțat primarul Emil Boc, marți, în urma vizitei efectuate în teren.
Boc: Metroul din Cluj este un proiect sigur
„Aceste lucrări sunt necesare întucât atunci când au început pregătirile pentru introducerea în subteran a «cârtițelor», s-a observat o mișcare a terenului.
Aici, unde este gardul verde e limita șantierului, până unde terenul a fost expropriat.
Este nevoie de amplasarea piloților forați pentru a evita o potențială alunecare a dealului, pentru că în zona din apropiere (în vale) se va lansa «cârtița», care va intra la minim 10 m în subteran, de unde vor începe săpăturile la tunelurile pentru metrou”, a explicat primarul Emil Boc în cadrul mesajului video publicat pe pagina sa de Facebook.
96 de piloți forați pentru stabilizarea versantului
Astfel, pentru stabilizarea versantului, experții au decis amplasarea a 96 de piloți forați. După introducerea piloților forați va fi amplasat un zid superior, pentru a asigura stabilitatea, iar ulterior TBM-ul va intra în subteran pentru săpături.

„Vreau să spun că se face totul ca la carte, pentru a avea siguranța oamenilor care lucrează, pentru a avea siguranța lucrării și pentru a-i putea asigura pe clujeni că vor avea un metrou construit în siguranță, la cele mai înalte standarde”, a adăugat Emil Boc.
Potrivit primarului Boc, soluția identificată a permis intervenția în limitele coridorului de expropriere. În caz contrar, dacă lucrările ar fi presupus intervenții în afara acestei zone, proiectul ar fi suportat întârzieri.
De altfel, în paralel, se lucrează la proiectarea celorlalte stații de mtrou.
Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.
În 5 iunie, la Cluj, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: