Economie
ANPC lansează o adresă specială de e-mail pentru românii care au probleme cu băncile
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a creat o adresă specială de e-mail dedicată problemelor întâmpinate de consumatori în timpul derulării unui credit bancar contractat.
Adresă specială de e-mail lansată de ANPC, pentru românii care au probleme cu creditele bancare/Foto: pixabay.com
Recent, Asociaţia Română a Bancilor a anunțat că îl dă în judecată pe şeful ANPC după ce 11 bănci au fost amendate.
Reacţia ARB vine după ce ANPC a amendat 11 bănci de pe piaţa locală cu suma de 550.000 de lei, întrucât a identificat practici comerciale înşelătoare cu privire la modul de calcul al ratelor.
ANPC mai face o „mutare” în relația cu băncile
În contextul recentelor verificări ale ANPC la unitățile bancare, precum și a anunțului ARB potrivit căruia va dispune de toate pârghiile legale pentru a trage la răspundere conducerea ANPC, cei de la protecția consumatorului lansează un program de colectare a informațiilor și sesizărilor de la românii care întâmpină dificultăți ce le afectează interesele pe durata derulării creditului bancar.
Consumatorii pot semnala probleme, precum creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare, față de momentul contractării creditului.
De asemenea, pot sesiza majorarea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale.
Un alt aspect ce poate fi semnalat vizează prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare pentru a alege.
În cazul în care consumatorul doreşte să semnaleze astfel de situaţii, trebuie să ataşeze următoarele documente scanate:
- contractul şi scadenţarul iniţial;
- valoarea actuală a ratei;
- notificările primite de la bancă;
- venitul net al titularului, la momentul contractării şi în prezent;
- corespondenţa avută cu banca.
Adresa de e-mail este spsf@anpc.ro.
„Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiţi sau munciţi în altă ţară a Uniunii Europene, deţineţi un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo şi doriţi să veniţi în sprijinul instituţiei noastre - pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar - trimteţi, pe aceeaşi adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conţină nivelul ratelor, scadenţarele, dobânzile sau orice altă informaţie referitoare la derularea creditului doriţi să ne puneţi la dispoziţie, fără a ne dezvălui datele dvs. personale”, informează ANPC.
Recent, ANPC a sancţionat un număr de 19 bănci din România, cu suma totală de 950.000 de lei pentru practici comerciale înşelătoare săvârşite cu privire la modul de calcul al ratelor, prin faptul că, pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat şi 75% dobândă. Prin această modalitate de calcul, consumatorii plăteau, de fapt, preponderent dobândă, subliniază instituţia.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: