Economie
Autostrada Transilvania. Au început lucrările pe celebrul segment „Bechtel”.
Au început lucrările la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania. Segmentul de 26 de km trebuie realizat până în primăvara anului viitor.
Autostrada Transilvania. Au început lucrările pe secțiunea Suplacu de Barcău - Chiribiș|Foto: Construcții Erbașu - Facebook
Constructorul român Erbașu a început lucrările în teren la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, segment ce totalizează 26 km de autostradă.
Este vorba despre celebrul segment „Bechtel”, rămas cu lucrări neîncheiate în urma contractului păgubos semnat cu compania americană.
Lucrări în teren pentru realizarea secțiunii Suplacu de Barcău - Chiribiș
Antreprenorul român are termen 1 an și 6 luni pentru realizarea lucrărilor, în urma unui contract cu o valoare de peste 884 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI:
Constructor român, desemnat pe lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș al A3! 2 ani pentru finalizarea lucrărilor
„Am dat startul lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcău – Ciribiș, parte din Autostrada Transilvania (A3).
„Vom realiza 26,35 km esențiali pentru infrastructura rutieră majoră din România, care vor cuprinde: un nod rutier, o bretea de întoarcere pe autostradă, 19 structuri (poduri, viaducte, pasaje), o parcare de scurtă durată de tip S1, precum și un centru de întreținere și coordonare. Totodată, pentru realizarea acestei secțiuni, vom reloca o serie de drumuri existente, inclusiv un drum național, drumuri județene și drumuri comunale, iar pe un sector de aproximativ 2 km, vom executa lucrări de relocare a utilităților și de eliberare a amplasamentului din cadrul câmpului petrolier Suplacu de Barcău”, se arată în mesajul publicat de antreprenorul român pe pagina de Facebook.
În septembrie 2023, firma Construcții Erbașu a fost desemnată câștigatoare pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, fiind vorba de primul contract de autostradă atribuit firmei românești de construcții.
Contractul pentru proiectarea secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost semnat în noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări.
La începutul anului trecut, directorul CNAIR, Cristian Pistol, anunța că din primăvara lui 2024 va începe proiectarea și execuția secțiunii de 26 de kilometri.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania. În primăvară încep lucrările pentru segmentul de 26 km Suplacu de Barcău–Chiribiș, abandonat de Bechtel.
Contractul, finanțat prin fonduri europene nerambursabile, prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.
Contractul păgubos cu Bechtel s-a lăsat cu lucrări neîncheiate
Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș, și mai departe până la Borș, fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8 km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.
Ulterior, CNAIR a scos la licitație proiectul, l-a contractat în 2015 cu o asociere spaniolă (Corsan - Corviam Construccion - SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pe circa 701 milioane de lei, dar în 2016 l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului.
Abia în decembrie 2020 a fost relansat la licitație proiectul Suplacu de Barcău - Chiribiș, în martie 2021 au fost depuse patru oferte, iar în septembrie 2021 a fost desemnat un câștigător - Construcții Erbașu - Vahostav - SK A.S., ofertă de 542 mil lei. S-au depus contestații, iar apoi licitația nu s-a mai finalizat cu un contract semnat.
În iulie 2022, fostul ministru Cătălin Drulă acuza conducerea de la Transporturi că a anulat licitația, deși ministrul Grindeanu a susținut că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în august. În cele din urmă licitația a fost anulată și meciul s-a mutat în instanțe, pe contestarea deciziei de anulare.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: