Economie
Die Welt: Viitorul automobilelor germane se află în România
Sibiu este catalogat de ziariştii de la Die Welt un centru al companiilor germane furnizoare de automobile, precum Bosch sau Daimler.
foto: http://www.benzinsider.com/Centrala Daimler din Stuttgart are mari aşteptări de la directorul companiei "Star-Transmission" (furnizoare de componente pentru industria auto) din România, Bernd Krottmayer. Fabrica din Transilvania ar urma să dea un impuls strategiei de creştere a companiei pentru 2020, astfel încât Mercedes-Benz să devină cea mai cumpărată şi profitabilă marcă de maşini. De asta, concernul introduce noi modele, care fac necesare mai multe mecanisme, care să fie montate la Sebeş. Aici, fabrica va fi construită de Daimler până în 2016, pentru 300 de milioane de euro. "Nu mutăm producţia din Germania, ci preluăm capacităţile suplimentare", explică Krottmayer, citat de Agerpres.
Epicentrul acestui boom al construcţiei de automobile este Sibiu. Printre cele aproximativ 800 de firme germane de aici se numără Siemens cu trei fabrici, Continental, Thyssen Krupp, precum şi multe alte firme de mărime medie. În Sibiu locuieşte şi Bernd Krottmayer. "Sibiul nu este un oraş tipic industrial. Şi totuşi, aici s-au stabilit multe companii automobilistice în ultimii ani", spune el, iar acest lucru nu se explică doar cu salariile mici plătite în România. "Are mai degrabă legătură cu limba germană, vorbită de mulţi aici, şi de infrastructura bună", explică reprezentantul Daimler.
Companiile prezente se extind
Die Welt notează că în acelaşi timp, companiile deja prezente se tot extind. Marquardt şi-a încheiat în luna aprilie a anului trecut al cincilea proces de extindere şi a ajuns la 1.400 de angajaţi. În funcţie de condiţiile generale, numărul acestora ar urma să crească în următorii 2-3 ani până la 1.900. Compania de automobile Continental a efectuat în februarie 2012 cea de-a patra extindere a fabricii, iar numărul angajaţilor a crescut de la 1.800 la 2.300. Datorită investitorilor, rata şomajului în jurul Sibiului a scăzut, potrivit statisticilor româneşti, de la 10,3% în anul 2000 la aproximativ 4,1% în anul 2012, adică sub media întregii ţări.
La Daimler, ca să-şi asigure cererea de angajaţi, "Star Transmission" s-a implicat, alături de alte companii, în planificarea unei şcoli de afaceri germane în Sibiu, chiar anul acesta. Cei 25 de studenţi din fiecare clasă ar urma să fie formaţi în special în mecatronică, fabricare de ustensile şi electronică.