Economie

Primul semestru din 2018 pentru Banca Transilvania

Banca Transilvania a continuat în primele şase luni ale anului creşterea organică susținută, bazată pe creditarea companiilor şi a populației. BT a continuat astfel să sprijine antreprenorii români și economia locală, creând valoare adăugată pentru acționari, clienți şi echipă.

IMM-urile şi cardurile de credit sunt principalele puncte forte BT în semestrul I:

  • BT a depăşit borna de 400.000 de carduri de credit. Volumele tranzacționate la cumpărături cu cardurile STAR au crescut cu 43% față de semestrul I al anului trecut.
  • Banca a depăşit pragul de 1 miliard euro credite în sold ale IMM-urilor din România şi are peste 32.000 de companii mici si mijlocii creditate.
  • Au fost acordate aproape 100.000 de împrumuturi noi clienților persoane fizice, IMM şi Corporate.
  • Tranzacțiile efectuate cu cele peste 3,2 milioane de carduri BT şi cu accesoriile de plată BT Pay – aplicație, ceas, brățară şi sticker contactless - au crescut cu aproape 35% față de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 864,60 milioane lei, din care cel al băncii este de 662,71 milioane lei. Subsidiarele şi investițiile au contribuit cu peste 200 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT.


 

“Creşterea organică şi profitabilitatea BT sunt impresionante şi ştim că de acum încolo avem o responsabilitate mai mare față de clienți şi economia României. Suntem pregătiți să susținem în continuare companiile şi populația pentru a-şi finanța investiițile şi aspirațiile. Poziția noastră pe piață, situația financiară extrem de solidă şi resursele de care dispunem ne permit să creştem ca business şi să contribuim în continuare la dezvoltarea economică a României” - declară Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administrație, Banca Transilvania.


BT, rezultate în primul semestru:

  • Grupul Financiar Banca Transilvania are active totale de 75,3 miliarde lei, din care 62,9 miliarde lei este BT individual, creditele nete reprezentând 50% din activele Grupului BT;
  • Grupul BT gestionează în România credite de 37,89 mld lei, din care 31,35 mld lei sunt acordate prin Banca Transilvania. Creditele acordate clienților de către BT au crescut cu 4,8% în sold, față de decembrie 2017.
  • Depozitele clienților Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 61,48 mld lei, din care 40,09 mld lei sunt depozite ale clienților persoane fizice, iar 21,39 mld lei, depozite ale persoanelor juridice.
  • Raportul credite/depozite BT este de 66% la sfârşitul semestrului I 2018.
  • Eficiența operațională BT se păstrează la nivel confortabil, de 49,7%, în ciuda eforturilor  financiare mari de integrare şi pe două fronturi, în România şi Republica Moldova.

 


Creşterea veniturilor operaționale este bazată pe creşterea consistentă şi mai rapidă a volumelor tranzacționate prin BT, ceea ce înseamnă costuri mai mici pentru clienții BT.

 


Tehnologii şi digital

  • Platforma de educație financiară Întreb BT a fost vizitată de aproape 650.000 de persoane în prima jumătate a anului. Siteul conține răspunsuri la aproape 1.000 de întrebări despre servicii, produse şi operațiuni.
  • Robotul Livia de la BT a oferit clienților persoane fizice, prin Facebook Messenger şi Skype, peste 250.000 de răspunsuri/lună în perioada ianuarie – iunie a.c., cu privire la conturile, produsele şi serviciile pe care le au la Banca Transilvania. De curând, BT a lansat Robotul Raul, pentru comunicarea cu antreprenorii.
  • BT a lansat Creditul Online, făcând astfel încă un pas spre digitalizare relatiei cu clientii. Etapele de acordare a împrumutului sunt simplificate față de un credit clasic şi înseamnă aplicare pe siteul băncii şi primirea online a ofertei BT, urmate de programarea venirii la bancă pentru semnarea documentației. Din aprilie şi până în iunie a.c. au fost peste 3.700 de aplicații aprobate pentru acest credit.
  • Aplicația BT Pay pentru plăți contactless cu telefonul mobil, lansată la începutul acestui an, a fost descărcată de 170.000 de ori în primele 6 luni ale anului. BT Pay este prima aplicație de tip wallet din România.
  • Banca Transilvania are o rețea de 43.000 de POS-uri şi aproape 1.800 ATM-uri, bancomate multifuncționale (BT Express Plus) şi automate de plăți (BT Express).
  • Facebook este unul dintre principalele canale de comunicare şi educație financiară BT. Cu 500.000 de fani, Banca Transilvania are cea mai mare comunitate pe Facebook, dintre băncile din România.

Alte informații financiare:


  • Rata expunerilor neperformante conform indicatorului EBA este de 5,58% la 30 iunie 2018.
  • Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 85%. În cazul în care sunt considerate şi garanțiile, rata de acoperire este de peste 120%.
  • Solvabilitatea băncii este de 22,41%.
  • Peste 28.000 de acționari români fac parte din povestea de succes BT.
  • Banca Transilvania a continuat să se implice în viața comunității, alocând peste 13 milioane lei pentru educație financiară şi antreprenorială, sport, cultură, evenimente şi cauze sociale.

 

 

Banca Transilvania, Bancpost şi Victoriabank

  • Integrarea Bancpost, ERB Retail Services și ERB Leasing în Grupul Financiar BT este în plină desfăşurare, în grafic cu planul ambițios propus de Banca Transilvania. Experiența clienților Bancpost pe parcursul integrării şi optimizarea costurilor în cadrul Bancpost sunt prioritățile celor două bănci. Imediat ce Banca Transilvania va primi aprobările specifice acestei etape, va face public planul de migrare a clienților.  

 

  • Strategia replicării succesului BT în Republica Moldova, la Victoriabank, este în parametrii aşteptați, iar cel mai important pas în acest sens a fost reorganizarea activității pe două linii principale de business, Retail şi Corporate.

Etichete: banca transilvania
Ultimele Stiri
abonare newsletter