Economie
Peste jumătate dintre români fac cumpărături online în timpul orelor de program
Mai mult de jumătate dintre români fac cumpărături online, în general de pe telefonul personal, în cursul orelor de program, timpul alocat, în medie, în acest sens fiind de o oră şi jumătate, conform unui studiu.
Astfel, aproape 6 din 10 angajaţi români admit că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puţin odată pe lună, iar cei mai mulţi (52%) spun că alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături. Există însă şi angajaţi care iau o pauză de la atribuţiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des de câteva ori pe săptămâna (7%) sau chiar zilnic (aproape 2%), iar în unele cazuri timpul alocat pentru căutarea produselor şi finalizarea cumpărăturilor depăşeşte o oră (2%), potrivit unui sondaj realizat de o platformă online de recrutare personal.
Cei mai mulţi angajaţi (54%) preferă să cumpere pe internet după-amiaza, între orele 15:00 şi 18:00, în timp ce 19% dintre respondenţi găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineaţa, între 9:00 şi 11:00. Doar 15% dintre respondenţi spun că fac pauză de la birou pentru cumpărături în jurul pauzei de prânz.
Unul din doi angajaţi foloseşte cel mai adesea telefonul personal pentru a face cumpărături online în timpul orelor de program, iar 32% folosesc calculatorul sau laptopul de serviciu. Alte dispozitive folosite de către angajaţii românii pentru cumpărături online sunt PC-ul/ laptop-ul personal (7%), tableta personală (4%), telefonul de serviciu (2%) sau tableta oferită de companie (1%).
Printre produsele cele mai cumpărate prin intermediul internetului de către angajaţii români se află produsele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii (39,8%), produse electronice şi electrocasnice (33%), produse IT&C (28%), cadouri (24,3%), produse cosmetice (15,5%), jucării şi produse pentru copii (9%) şi produse de bricolaj şi amenajări interioare (9,2%).
Magazinele online cu produse de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii sunt accesate cel mai des de către angajaţii români. Clasamentul continuă cu platformele de tip marketplace şi magazinele online cu produse electronice şi electrocasnice, cu peste un sfert dintre angajaţi, care fac cel mai des cumpărături online din astfel de magazine